Philips heeft een ijzersterke reputatie
29/04/2010 10:29
PR Newswire
ROTTERDAM, Netherlands, April 29, 2010 /PRNewswire/ --
- Reputation Institute Award 2010: Philips voert voor het derde jaar
op rij de ranglijst aan
Philips heeft de beste reputatie van de 30 grootste bedrijven van
Nederland, zo blijkt uit de jaarlijkse studie van het Reputation Institute.
De prestigieuze Reputation Award - voor het Nederlandse bedrijf met de beste
reputatie - werd gisteravond uitgereikt aan Philips door Cees van Riel
(http://www.rsm.nl/home/faculty/academic_departments/business_society_management/faculty/faculty/van_riel),
hoogleraar Corporate Communication aan Rotterdam School of Management,
Erasmus University en mede-oprichter van het Reputation Institute. Philips
is niet alleen de winnaar in 2010, maar voerde ook al in 2008 en 2009 de
ranglijst aan. De nummer 2 op de ranglijst is eveneens hetzelfde als vorig
jaar, de Rabobank. Nieuwkomer in de top 3 is Air France-KLM, die
FrieslandCampina naar een 4e plaats verdringt.
(Vanwege de lengte van deze URL kan het nodig zijn om deze hyperlink te
knippen en plakken in het adresveld van uw internetbrowser. Verwijder zonodig
de spatie.)
De reputaties van financiële instellingen zitten weer in de lift. Fortis
en ING Groep hebben de grootste vooruitgang geboekt op reputatiegebied.
Vanwege de glijvlucht van Fortis in voorgaande jaren staat Fortis nog steeds
onderaan de ranglijst, maar ING Groep stijgt negen plaatsen en staat nu op de
18e plaats. Nederlandse Spoorwegen heeft te lijden onder de slechte
weersomstandigheden van de afgelopen winter en laat de grootste daling zien
op reputatiegebied. Echter, NS daalt hierdoor slechts één plaats in de
ranglijst en blijft nog boven Fortis. Nuon maakt de grootste val in de
ranglijst, en daalt vier plaatsen naar een 26e positie.
Het onderzoek naar de reputatie van Nederlandse ondernemingen is
onderdeel van de wereldwijde reputatiestudie in 35 landen van het Reputation
Institute. De ranglijsten worden opgesteld aan de hand van het door het
Reputation Institute ontwikkelde RepTrak(TM) model. Dit model meet reputatie
door te kijken naar zowel het gevoel van mensen bij een onderneming als naar
de rationalisatie van dit gevoel door zeven "reputatie-aanjagers": 1)
producten & diensten, 2) innovatie, 3) werkomgeving, 4) corporate governance,
5) maatschappelijk verantwoord ondernemerschap, 6) leiderschap en 7)
financiële prestaties. Elk bedrijf is op deze elementen beoordeeld door
minimaal 300 mensen die de onderneming kennen.
Voor het volledige bericht, klik hier:
http://www.rsm.nl/portal/page/portal/home/content_pages/news/RSM%20News/News%20Current/Reputation%20Award%202010%20NL.pdf
(Vanwege de lengte van deze URL kan het nodig zijn om deze hyperlink te
knippen en plakken in het adresveld van uw internetbrowser. Verwijder zonodig
de spatie.)
Rotterdam School of Management, Erasmus University bevindt zich in de top
10 van Europese business schools en staat in de internationale havenstad
Rotterdam die dank zij haar openheid, flexibiliteit en erkenning van
diversiteit grote aantrekkingskracht heeft op het internationale
bedrijfsleven. De nadruk ligt op baanbrekend wetenschappelijk management
onderzoek; de primaire focus ligt op de ontwikkeling van zakelijk leiders die
dank zij hun innovatieve ideeën een duurzame toekomst borgen. RSM biedt een
brede waaier aan Bachelor-Master, doctoraal, MBA en Executive Education
programma's. http://www.rsm.nl
Voor nadere informatie over RSM of over dit persbericht kunt u contact
opnemen met Marianne Schouten, Media & Public Relations Manager bij RSM, op
+31-10-408-2877 of per e-mail aan mschouten@rsm.nl
-