Vereniging van Recreatieondernemers Nederland

Lekker weg journaal biedt toeristisch bedrijfsleven extra outdoor-platform

Toeristische bedrijven kunnen landelijke zichtbaarheid krijgen door een nieuw initiatief van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en Librium.TV. Samen ontwikkelden zij het Lekker weg journaal, een kort redactioneel programma dat in de Nederlandse restaurants van McDonaldâs te zien is. Het programma heeft een potentieel bereik van bijna 1,9 miljoen bezoekers per week.

Met het Lekker weg journaal krijgen gasten van McDonaldâs spelenderwijs toeristische tips op hun bord. Elke aflevering bevat diverse redactionele items over bijzondere plaatsen en regioâs, hotels, campings en attracties. Het programma werkt met pakkende titelblokjes die leuke weetjes geven.

Continue vertoning
Elk Lekkerweg journaal loopt een week mee in de programmering van McDonaldâs. Met elk kwartier een vertoning is ieder journaal in totaal 78.000 keer te zien. Het eerste journaal is in de week na Pasen uitgezonden en leverde enthousiaste reacties op. De volgende Lekker weg journaals staan gepland voor 10 mei (week 19), 14 juni (week 24) en 30 augustus (week 36). Een pilotaflevering is te zien op www.lekkerweg.nl.

Laagdrempelig
Elk item in het Lekker weg journaal duurt 45 seconden, dit is uit te breiden naar 60 of 90 seconden. Bedrijven kunnen een compleet filmpje laten maken door Librium.TV, maar het is ook mogelijk om een item te laten samenstellen uit eigen rechtenvrij beeldmateriaal.

Voor vragen kunt u contact opnemen met:
Anne-li Schydlowski (NBTC)
T 070 370 53 38
E aschydlowski@holland.com

Michelle Meijer (Librium.TV)
T 06 43 26 07 77
E michelle.meijer@librium.tv

29 april 2010