Cap Gemini Nederland

Utrecht, 29 april 2010

Capgemini en Maxeda tekenen contractverlenging voor de levering van IT-diensten ter waarde van ¤ 44 miljoen

Capgemini Outsourcing B.V. ('Capgemini') heeft het lopende contract met Maxeda met twee jaar verlengd tot 2015. De contractverlenging heeft een waarde van ¤ 44 miljoen. Maxedaa is de grootste non-food retailer in Nederland.

Het oorspronkelijke contract had een looptijd van vijf jaar en werd getekend op 14 december 2007. De contractverlenging omvat 170 FTE en heeft betrekking op de levering van Application Outsourcing en Infrastructure Outsourcing diensten, grotendeels vanuit centers in India (Kolkata and Mumbai) in aanvulling op de dienstverlening die vanuit Amsterdam wordt geleverd. Hiermee wordt Capgemini's wereldwijde Rightshore(TM) leveringsmodel verder versterkt. De contractverlenging moet Maxeda ondersteunen bij het verlagen van de Total Cost of Ownership met 10 procent. Daarnaast verschaft Capgemini aan Maxeda een flexibel en innovatief cloud-gebaseerd platform voor SAP applicaties.

Jens Burgers, CIO van Maxeda, legt de voordelen van de overeenkomst uit: 'Samen met een team van Capgemini hebben we onlangs een mijlpaal bereikt met de verlenging van dit contract. Dit is het resultaat van hard werken, een steeds duurzamer wordende relatie en de sterke overtuiging dat teamwork zal leiden tot een win-win situatie voor ons allemaal'.

Peter Croes, Managing Director van Capgemini Outsourcing B.V., zegt: 'We hebben een solide basis gecreëerd om Maxeda naar een volgend niveau van dienstverlening te brengen. Door onze retail kennis en onze innovatieve kracht, gecombimeerd met het feit dat we er eerder in geslaagd zijn om binnen één jaar een return-on-investment te realiseren van ¤2 miljoen.'

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business Experience(TM) - samen met zijn klanten aan het behalenn van snellere en betere resultaten. Bovendien wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore(TM), met als doel de juiste balans te bieden in het beste talent van verschillende locaties dat als een team samenwerkt om de optimale oplossing voor klanten te creëren en leveren. Capgemini heeft vestigingen in meer dan 30 landen en heeft wereldwijd 90.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2009 een omzet van 8,4 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com.