Ingezonden persbericht

Persbericht

American Express wint award voor beste 'Customer Experience'

Amsterdam, 29 april 2010 - American Express heeft de Nationale Contact Center Award 2010 gewonnen voor de beste telefonische service van Nederland. De jury sprak in haar rapport vol lof over de Customer Service-afdeling en de continuiteit van het service niveau.

Holger Luikenga, Head of Customer Services Benelux van American Express, ontvangt de Nationale Contact Center Award uit handen van Humberto Tan.

Op de klantenservice van American Express behandelen ongeveer honderd medewerkers dagelijks vragen van consumenten. In 2009 werden er bijna 370.000 telefoongesprekken gevoerd. Volgens American Express is klanttevredenheid onlosmakelijk verbonden met training en motivatie van medewerkers. Om die reden wordt jaarlijks geïnvesteerd in niet alleen onderzoek naar klanttevredenheid maar ook de werksfeer op de afdeling en binnen het bedrijf.

Juryrapport
Het juryrapport onderschrijft de aandacht die bij American Express wordt besteed aan het contact met de klant: "Voor sommige bedrijven is Customer Experience een verkoopargument; voor anderen is het de ultieme lange termijndoelstelling; voor weer anderen is het de normaalste gang van zaken, zoals voor de winnaar van dit jaar. Miljoenen keren echt 'customer experience' realiseren voor alle klanten, keer op keer. Customer Service zit in het DNA van het bedrijf en zijn contact center en wordt elk jaar weer beter. Een uitstekend voorbeeld van hoe 'customer experience' structureel wordt waargemaakt".

Jean-Luc Nocart, Country Manager American Express Benelux is trots op het resultaat: "Een klantvriendelijke houding zit in de genen van ons bedrijf en onze medewerkers. Het is de basis van onze business. Deze belangrijke prijs toont opnieuw aan dat onze klanten onze inspanningen op servicegebied waarderen en daar zijn wij trots op.
De onderscheidende positie van Customer Service en Experience is onlosmakelijk verbonden met de onderscheidende service die American Express wereldwijd biedt".