Ingezonden persbericht


|Datum           | |Den Haag, 29 april 2010                                            |
|                                                                                      |
|                                                                                      |
T-Mobile Klantenservice wint NCCA Award.


. T-Mobile beste Klantenservice case in de categorie Change Management.
. Tweede prijs in de race voor de Plantronic Telesales Team Trophy Award.

T-Mobile viel gisteravond in de prijzen bij de Nationale Contact Center Award 2010. Tijdens een feestelijke gala-avond in Utrecht nam Yvonne de Keijzer, Directeur Klantenservice Consumer PostPaid bij T-Mobile, de prijs in de categorie Change Management in ontvangst. Deze prijs staat symbool voor het succesvol doorvoeren van een grote organisatieverandering, met duidelijke invloed op het personeel. T-Mobile kreeg veel waardering van de jury voor de manier waarop zij dit verandertraject heeft doorlopen.

Alexander Hamel, Directeur Klantenservice bij T-Mobile in Nederland: 'Met de integratie van de tweede- en de eerstelijnsafdeling van de Klantenservice voor consumenten heeft T-Mobile een belangrijke kwaliteitsslag gemaakt. Onze organisatie is er hiermee optimaal op ingericht om de klant in één telefoontje naar tevredenheid te helpen. Wij brengen First Contact Resolution (FCR) echt in de praktijk. Tegenwoordig ligt de verantwoordelijkheid voor inkomende gesprekken en voor geschreven klachten bij dezelfde groep mensen. Daardoor groeit het besef van hun eigen rol in het ontstaan van klachten. Wij merken dat medewerkers nu in het eerste gesprek meteen een grotere inspanning leveren om tot een oplossing te komen die naar tevredenheid van de klant is. Het FCR-percentage van T-Mobile is daardoor sterk gestegen.'

Plantronic Telesales Team Trophy Award
T-Mobile deed met een team van vijf gedreven telesales medewerkers ook mee aan de Plantronic Telesales Team Trophy. Vijftien callcenters kregen de opdracht om in twee weken zoveel mogelijk donaties binnen te halen voor AMREF Flying Doctors. Het team van T-Mobile werd tweede met een bij elkaar gebeld bedrag van 30.000 euro.

Over T-Mobile in Nederland

4,6 miljoen consumenten en zakelijke gebruikers in Nederland maken gebruik van de mobiele oplossingen van T-Mobile (per eind 2009). In 2009 had T-Mobile een jaaromzet van 1,807 miljard euro. T-Mobile Netherlands BV is onderdeel van Deutsche Telekom AG, een van de leidende communicatie ondernemingen in de wereld. T-Mobile beschikt over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten. Dit mobiele netwerk behoort op het gebied van kwaliteit, bereikbaarheid en snelheid bovendien tot de beste en meest innovatieve netwerken van Europa. In 2009 won T-Mobile hiervoor de Gouden Steeksleutel van Tweakers.net voor beste mobiele operator.