Ingezonden persbericht


KONINGINNEDAG 2010 VIEREN IN STARDOLL
Wormerveer - 26 april 2010 - Stardoll (www.stardoll.com), Stardoll gebruikers kunnen dit jaar met Koninginnedag binnen blijven, via www.stardoll.com kan iedereen wereldwijd genieten van speciale acties rondom het verjaardagsfeest van de koningin. Het feest en Nederland zelf staan wereldwijd volop in de aandacht van meer dan 57 miljoen gebruikers. Voor de Nederlandse Stardoll gebruikers zijn er speciale kado's te krijgen op Koninginnedag zelf.

Dit jaar zal Koninginnedag wereldwijd in de aandacht staan op Stardoll. Gebruikers kunnen in de StarPlaza in de zogenaamde "Window of the World" verschillende Nederlandse voorwerpen kopen zoals een jurk die geïnspireerd is op Viktor & Rolf en daarnaast verschillende losse voorwerpen zoals een oranje kroon. Er zal ook een boek liggen met verschillende interessante feiten over Nederland, wat in elke taal waarin Stardoll speelbaar is te lezen zal zijn. Zo krijgt het jaarlijkse Nederlandse feest flink wat aandacht op de site. Alle Nederlandse Stardoll gebruikers die tijdens Koninginnedag inloggen zullen een kado ontvangen: Een t-shirt met daarop gedrukt "I love Holland". De gehele actie staat in de Starplaza op de website vanaf 29 april: http://www.stardoll.com/starplaza.php UnitedGames is de uitgever van Stardoll in de Benelux. Maandelijks maken meer dan 375.000 jonge vrouwen gebruik van de site www.stardoll.nl. Wereldwijd heeft Stardoll meer dan 57 miljoen geregistreerde gebruikers. Over Stardoll
Stardoll (www.stardoll.com), een top virtueel mode entertainment platform op het web, geeft zijn gebruikers de mogelijkheid om hun creativiteit uit te drukken in een unieke sociale speelomgeving waar kinderlijk spelen met social networking gemengd wordt om spelenderwijs een leuke mode, beroemdheid en aankleed ervaring aan te bieden. De groep die wereldwijd aangetrokken wordt zijn meiden van 9 - 17 jaar. De jongeren hebben op de site de mogelijkheid om een verbazingwekkende gelijkenis van zichzelf te maken, waarbij een uitgebreide verzameling van duizenden kledingstukken, accessoires en andere virtuele goederen van verschillende echte merken aangeboden wordt. Dankzij de innovatieve StarDesign applicatie kunnen gebruikers hun gevoel voor mode laten spreken door hun eigen virtuele kleding te maken. De site wordt wekelijks geupdate met nieuwe dolls en nieuwe handgemaakte mode uitingen om aan de eisen en interesses van de 12,25 miljoen maandelijkse bezoekers van de site te voldoen. Dagelijkse komen er meer dan 45.000 nieuwe fans bij, die de bestaande fanbase van 57 miljoen geregistreerde gebruikers uit meer dan 230 territoriën aanvullen. Het bedrijf is gevestigd in Stockholm, Zweden met een kantoor in Los Angeles, Californië. Stardoll wordt gesteund door twee van Žs werelds grootste kapitaalbedrijven: Sequoia Capital, die onder andere bij Yahoo, Google en Youtube betrokken waren en Index Ventures die onder andere bij Skype betrokken waren. Over UnitedGames
UnitedGames is toonaangevend ontwikkelaar en uitgever van Social Multiplayer Online Games. Haar hoofdkwartier bevindt zich in Nederland en het bedrijf opereert in 20 landen. Het portfolio bevat onder andere de grootste zeilcommunity en de grootste online MMO game ter wereld. Meer dan 100 miljoen spelers vermaken zichzelf in de gametitels van UnitedGames. Alle games zijn speelbaar via het web en mobiel. In 2010 zal UnitedGames 5 nieuwe titels op verschillende platformen zoals internet, een aantal social networks en verschillende mobiele platformen uitgeven. UnitedGames heeft ook verschillende premium titels in licentie zoals Runes of Magic en Stardoll. UnitedGames is opgericht in oktober 2007 en is onderdeel van de bwin groep sinds september 2009. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op www.unitedgames.com.