Nieuwe organisatiestructuur CBR

03/05/2010 13:58

Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen

Vandaag, 3 mei 2010, is het CBR gestart met een nieuwe organisatie structuur. Na een langdurig reorganisatieproces is het CBR veranderd van een organisatie met een regio- en divisiestructuur met eigen stafafdelingen in een procesgerichte organisatie met centrale ondersteuning. Met deze nieuwe organisatiestructuur wil het CBR de prestaties verbeteren, de klantgerichtheid vergroten en de relatie met onze partners professionaliseren.

De hoofdprocessen van het CBR worden georganiseerd in vier divisies en ondersteunende diensten in verschillende stafafdelingen die opereren vanuit het hoofdkantoor in Rijswijk.

De divisies zijn:


- Divisie Rijvaardigheid (grotendeels gevestigd in Arnhem): ontwikkeling van examens en afname

van praktijkexamens voor particulieren.


- Divisie CCV (Rijswijk): ontwikkeling van examens en afname van praktijk- en

theorie-examens voor professionals.


- Divisie Theorie (Eindhoven): afname van theorie-examens voor particulieren.


- Divisie Rijgeschiktheid (Medisch en Vorderingen, Rijswijk): onderzoek naar rijgeschiktheid.

Nieuw bij het CBR is een landelijke Klantenservice, gevestigd in Arnhem. Vanaf vandaag kunnen relaties en klanten met al hun vragen over het CBR en onze dienstverlening terecht bij deze Klantenservice. De Klantenservice is bereikbaar via een centraal nummer 0900 0210 (10ct. per min.) Op de vernieuwde website, www.cbr.nl, kunnen relaties en klanten hun vragen via e-mail aan Klantenservice stellen.

Met ingang van vandaag heeft het CBR ook een nieuw, gerestyled logo. Het bekende oude logo is, als een soort "trade mark",verwerkt in het nieuwe logo waarbij de letters CBR centraal staan. De volledige naam Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen wordt daarbij niet meer afgedrukt en niet meer gebruikt op het correspondentie papier.

De reorganisatie van het CBR zal plaatsvinden zonder gedwongen ontslagen. Voor 15 juni hebben alle medewerkers duidelijkheid over hun nieuwe plaats in de organisatie of over de passende werkzaamheden die zij de komende tijd zullen verrichten. Het Mobiliteitscentrum is volop bezig dit onderdeel van de reorganisatie te faciliteren.

De omschakeling van alle backoffice activiteiten zoals telefonie, ICT- services en de omzetting van de internet en intranet sites is dit weekend zonder al te grote problemen verlopen. Ook de bereikbaarheid van het CBR voor bijvoorbeeld Rijscholen is vanmiddag goed op gang gekomen. Later deze maand krijgen de Rijscholen een apart 0900-nummer (lokaal tarief) ter beschikking.





http://www.cbr.nl