Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Motorola introduceert nieuw partnerprogramma

PartnerEmpowerTM biedt partners meer slagvaardigheid en concurrentiekracht.

Nieuwegein, mei 2010 - Motorola, Inc. (NYSE:MOT) annonceert het Motorola PartnerEmpowerTM Programma, dat alle partners van de Enterprise Mobility Solutions business onder één duidelijke distributieparaplu brengt.

Met PartnerEmpowerTM biedt Motorola distributiepartners een robuuster en eenduidiger partnerprogramma, dat aanvullende voordelen en middelen biedt om nog makkelijker zaken te doen met Motorola en groeikansen beter te benutten.

Het nieuwe partnerprogramma komt voort uit de samenvoeging begin 2009 van Motorola's Enterprise Mobility en Government & Public Safety business tot Enterprise Mobility Solutions. Het programma bestaat uit drie deelgebieden, die de technologische kerngebieden van Motorola weerspiegelen: draadloze netwerkoplossingen, mobility en radio. Deze drie deelgebieden worden successievelijk de komende anderhalf jaar uitgerold, waarbij bestaande partners van het voormalige Government & Public Safety zonder onderbreking van de business, gefaseerd naadloos overgaan naar de toepasselijke deelgebieden. Ondertussen blijven bestaande programma's gehandhaafd.

Met PartnerEmpowerTM onderstreept Motorola het commitment aan resellers, onafhankelijke softwaredistributeurs, dealers en andere partners, door middel van gedegen marketing, sales en technische voordelen, tools, ondersteuning en promotie, die ontworpen zijn om distributiepartners te helpen meer inkomsten te generen, efficiency te behalen en klanten effectiever te bedienen.

Een ander belangrijk voordeel van PartnerEmpowerTM is de toegang tot het wereldwijde partnernetwerk, wat internationale samenwerking mogelijk maakt om klanten geavanceerde end-to-end oplossingen te kunnen bieden.

"Ons nieuwe PartnerEmpowerTM Programma toont het belang dat wij hechten aan onze partners en bouwt voort op Motorola's eerder bekroonde distributiemethodologieën en


- programma's waarin onze partners centraal staan", zegt Casper Zweers, Country Manager Motorola Nederland. "Dit eenduidige distributieprogramma biedt de voordelen en middelen die partners het meest waarderen en hen ondersteunen winstgevender te opereren. Tegelijkertijd helpt PartnerEmpowerTM ons om meer marketingaandacht te creëren voor leadgeneratie richting onze partners en de belangrijke rol te benadrukken die zij spelen bij het realiseren van betere informatievoorziening en betere resultaten bij klanten met onze oplossingen."

Specialisaties en certificeringen

PartnerEmpowerTM is bovendien ontworpen om nog beter in te spelen op veranderende klantbehoeften. In het bijzonder door de mogelijkheden tot specialisatie en certificering op sleutelgebieden, met bijvoorbeeld erkenning als PartnerEmpower Specialist en Elite Specialist. Deze erkenningen geven distributiepartners niet alleen toegang tot een toenemend aantal voordelen, maar ook de mogelijkheid om zich in de markt met toegevoegde waarde te onderscheiden.

"Door deze specialisaties en certificering, kunnen onze klanten erop vertrouwen dat een Motorola partner hooggekwalificeerd is en hen kan helpen om hun lastigste vraagstukken op te lossen", vult Zweers aan.

Over Motorola
Motorola staat wereldwijd bekend als innovator op het gebied van communicatie. Het bedrijf richt zich daarbij vooral op het voortdurend vernieuwen van de mogelijkheden voor consumenten, bedrijven en overheden om contacten te leggen en onderhouden in een steeds ambulantere samenleving. Het productportfolio omvat breedband communicatie-infrastructuren, oplossingen voor mobiele bedrijfscommunicatie en oplossingen voor de openbare orde en veiligheid, inclusief de mobiele apparatuur daarvoor. Motorola ontwikkelt ook infrastructuren en apparatuur voor de distributie van high-definition video. Motorola (NYSE: MOT) realiseerde in 2009 een omzet van US$ 22 miljard. Meer informatie is te vinden op http://www.motorola.com

MOTOROLA en het bijbehorende M-logo zijn geregistreerde handelsmerken vastgelegd bij het US Patent & Trademark Office. Alle andere producten of diensten zijn het intellectuele eigendom van de betreffende eigenaren. Motorola Inc. 2008.

Voor meer informatie:
Motorola
Telefoon: 030-6001600