Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Tilburg, 03 Mei 2010

Tilburgse bedrijf Gemoro ontwikkelt mobiele campagne voor DubbelFrisss

Tilburg- De nieuwe mobiele campagne van het A-merk DubbelFrisss is ontwikkeld door het Tilburgse bedrijf Gemoro Mobile Media. Het bedrijf kreeg deze opdracht die onderdeel is van een grootscheepse marketingcampagne. Hiermee wil het merk de verkoop bij benzinepompen een impuls gev en.

Online bowling game
Via de website van DubbelFrisss kun je meedoen aan een actie waarmee maar liefst vijftien iPhones te winnen zijn. Hiervoor zijn 500.000 unieke actie codes 'verstopt' in de dop van DubbelFrisss flessen. Niet iedereen wint een IPhone uiteraard, maar je hoeft niet lang in spanning te zitten. Direct nadat je de code via SMS naar DubbelFrisss hebt gestuurd, ontvang je per SMS antwoord of je een IPhone hebt gewonnen. Tegelijkertijd ontvang je de optie om de bowling game te downloaden.

De hoofdprijs is slechts weggelegd voor vijftien gelukkigen, de troostprijs is er voor bijna iedereen: bijna elke deelnemer kan een gratis bowling game voor op zijn of haar mobiele telefoon downloaden. De game speelt handig in op de laatste mobiele ontwikkelingen: door met je vinger op de bowlingbal te drukken en je vinger te bewegen in de richting waar de bowlingbal naar toe moet, kun je de bal gooien. Het is natuurlijk de bedoeling zoveel mogelijk bowling-, of in dit geval DubbelFrisss flessen, om te kegelen.

Gemoro ontwikkelde niet alleen deze game maar ook de gewone en mobiele website en de 500.000 actie codes.

Brede doelgroep, breed toegankelijk
De online game is geschikt voor iPhone, Symbian (onder andere Nokia, LG en Samsung) en het Blackberry platform. Door het spel voor zoveel applicaties geschikt te maken, zorgde Gemoro ervoor dat een zo breed mogelijk publiek wordt bereikt. Het is namelijk ook mogelijk om gebruik te maken van de zogenaamde 'mobile download server': stuur DF naar 2211 en log zo mobiel in op de server van Gemoro. Daar wordt automatisch bepaald welk spel het meest geschikt is voor je telefoon. Dit wordt vervolgens naar je mobiele telefoon gestuurd. Verder kun je de game ook downloaden via de Apple Appstore en de Nokia OVI store.

DubbelFrisss promo tour voorzien van bluetooth
Een ander onderdeel van deze landelijke DubbelFrisss campagne is een zomerse promotour. Ook hier is Gemoro betrokken bij de invulling van het complete mobiele concept. De promotruck wordt door Gemoro voorzien van bluetooth zenders die ervoor zorgen dat iedereen die langs loopt en zijn of haar bluetooth aan heeft staan, de game gratis ontvangt op zijn telefoon.

Succesvolle campagne
Door deze aanpak kan nauwkeurig gemeten worden wat de respons op de actie is. Tot nu toe lijkt de actie voor alle partijen succesvol uit te pakken. De omzet van DubbelFrisss is gestegen en de game blijkt populair. De campagne is hiermee een innovatief voorbeeld van hoe je mobiele toepassingen kunt inzetten als succesvolle marketingtool.

Over Gemoro Mobile Media
Gemoro Mobile Media ontwikkelt innovatieve diensten en producten die het mogelijk maken om op een efficiënte en effectieve manier contact te maken met een steeds groter wordende groep consumenten: mobiele telefoongebruikers. Via de services van Gemoro Mobile Media is het mogelijk effenctief en eenvoudig contact te maken de mobiele telefoon. Dit kan variëren van een beeld, banner of video, tot een applicatie of game. Naast een breed scala aan distributiemethodes biedt Gemoro Mobile Media totaaloplossingen op het gebied van mobiele toepassingen. Van advies tot design en van implementatie tot het volledige onderhoud van alle mobile media diensten.


---

EINDE PERSBERICHT