Ingezonden persbericht


Nieuwsbericht

NovoPen®4 wint Pharmapack Compliance Award

Alphen aan den Rijn, 3 mei 2010 - NovoPen® 4, de vierde generatie van de revolutionaire insulinepen van Novo Nordisk, heeft de Pharmapack Compliance Award gewonnen. De prijs werd toegekend tijdens Pharmapack 2010, de jaarlijkse conferentie voor innovatie in verpakking van farmaceutische producten waar toonaangevende farmaceutische bedrijven, ontwerpers en de verpakkingsindustrie samenkomen. Novo Nordisk werd geëerd voor de gebruiksvriendelijkheid, duurzaamheid en de voortdurende innovatie van NovoPen 4.

Voortdurende innovatie
NovoPen werd door Novo Nordisk in 1985 geïntroduceerd. Het was destijds de eerste insulinepen en het innovatieve ontwerp betekende een enorme sprong vooruit voor mensen met diabetes. Toediening van insuline werd makkelijker, efficiënter en het ging sneller. Novo Nordisk, dat een brede reputatie geniet als innovatief farmaceutisch bedrijf, ontketende met de introductie van NovoPen in 1985 een ware revolutie in de diabeteszorg. Sindsdien zijn er regelmatig verbeteringen aangebracht in het ontwerp, die elke keer het gebruiksgemak en de effectiviteit verder verhoogde. NovoPen 4 is de vierde generatie van de navulbare insulinepen.

Duurzaamheid als bedrijfsstrategie
Tijdens Pharmapack 2010 dat op 1 en 2 februari in Parijs werd gehouden, stonden duurzaamheid, veiligheid en gebruiksgemak centraal. Met de bekroning van NovoPen 4 werd ook Novo Nordisk geëerd dat duurzaamheid in haar totale bedrijfsvoering heeft verweven. Het bedrijf streeft ernaar een goede balans te vinden tussen financiële soliditeit, sociale verantwoordelijkheid en aandacht voor het milieu. Ter illustratie: de fabriek van Novo Nordisk in Kalundborg (Denemarken) waar onder meer de NovoPen 4 wordt ontwikkeld, produceert zelf energie door afval te recyclen.

Changing Diabetes
Novo Nordisk spant zich in om de toekomst van diabetes te veranderen. Dat doet het farmaceutische bedrijf door medicijnen en methoden te ontwikkelen die de behandeling van diabetes effectiever en gebruiksvriendelijker maken, maar ook door de voorlichting aan mensen met diabetes, direct betrokkenen en aan instanties die een rol spelen in de diabeteszorg te verbeteren. Novo Nordisk heeft daarvoor het 'Changing Diabetes'-programma ontwikkeld dat diverse nationale en internationale initiatieven omvat. Daarmee wil Novo Nordisk bereiken dat de behandeling van de ziekte, de diabeteszorg, de wijze waarop de maatschappij met deze ziekte omgaat en de toekomst van diabetes veranderen en verbeteren.

Over Novo Nordisk
Novo Nordisk is een wereldwijd farmaceutisch bedrijf met 87 jaar ervaring op het gebied van diabeteszorg. Het bedrijf heeft een groot aanbod van innovatieve geneesmiddelen, geavanceerde toedieningssystemen en diensten om de zorg en behandeling van mensen met diabetes te optimaliseren. Bovendien is Novo Nordisk toonaangevend op het gebied van stollingsstoornissen, groeihormoontherapie en hormonale substitutietherapie. Het hoofdkantoor is gevestigd in Denemarken. Novo Nordisk heeft meer dan 29.300 medewerkers in dienst in 76 landen en brengt haar producten op de markt in 179 landen. B-aandelen van Novo Nordisk zijn genoteerd aan de NASDAQ OMX Kopenhagen onder het symbool Novo-B. ADR's van Novo Nordisk zijn genoteerd aan de New York Stock Exchange onder het symbool 'NVO'. Novo Nordisk B.V. is gevestigd in Alphen aan den Rijn en heeft zo'n 150 medewerkers. Novo Nordisk neemt dit jaar de 5e plek van de Great Place to Work lijst in. Ze behoort daarmee tot de beste werkgevers van Nederla nd in 2010. Meer informatie op www.novonordisk.nl