Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Bundeling van krachten Sportweek en NU.nl

NUsport vandaag gelanceerd

Hoofddorp, 3 mei 2010 - Vandaag lanceert Sanoma Uitgevers het multimediale topsportmerk NUsport. NUsport omvat een magazine, website, mobiele site en iPhone app en stelt sportliefhebbers in staat om nonstop topsport te volgen.

In het Amsterdamse Olympisch Stadion neemt hockeyster Naomi van As het eerste exemplaar van het nieuwe weekblad NUsport in ontvangst. Ook de nieuwe website, mobiele site en iPhone app worden gelanceerd.

Magazine

Het wekelijkse magazine (voorheen Sportweek) is dikker en actueler dan ooit. De kwaliteitsimpuls vertaalt zich in een vernieuwd uiterlijk en een aantal nieuwe rubrieken. Ook nieuw zijn schrijvers zoals Wilfried de Jong en Antoinnette Scheulderman. De formule blijft gebaseerd op topsport uit binnen- en buitenland; aandacht voor de topsporter en zijn passie staat centraal.

Website

Op NUsport.nl kunnen sportliefhebbers 24/7 het laatste sportnieuws, live scores en video's bekijken. Vollediger dan ooit. En in de vertrouwde NU.nl lay-out. Door de bundeling van krachten ontstaat direct de grootste Nederlandse sportsite met een verwacht bereik van 2 miljoen unieke bezoekers per maand.

Mobiele site & iPhone app

Met de unieke (gratis) mobiele applicaties kunnen live scores en nieuws mobiel ingesteld worden naar eigen voorkeur. Nonstop op de hoogte van het laatste sportnieuws en de tussenstanden van topsportcompetities uit binnen- en buitenland wordt daarmee voor iedereen bereikbaar.

Reclamecampagne: Naomi van As & Mark Tuitert

In de lanceringcampagne van NUsport zijn hoofdrollen weggelegd voor hockeyster Naomi van As en Olympisch schaatskampioen Mark Tuitert. Zij vertellen in de tv-commercial over hun 'verslaafdheid' aan sport. Behalve televisie wordt er in de maand mei ook een grootscheepse radio-, print-, online- en abricampagne ingezet.

Ga naar www.nusport.nl/the-making-of/ voor de 'making of' van NUsport.

Over NUsport
Het magazine brengt wekelijks journalistieke interviews en reportages met sporters, trainers en bestuurders. Serieus en diepgravend waar het moet, luchtig en frivool waar het kan. NUsport, het tijdschrift waar journalistiek en glossy elkaar wekelijks treffen. Alles wat je wilt weten over voetbal, wielrennen, tennis, hockey, schaatsen, Formule 1 en de grootste sportevenementen vind je in NUsport.

NUsport.nl richt zich geheel op het laatste sportnieuws. Op NUsport.nl, de tweede sportsite van Nederland, komt een breed scala van sporten aan bod. Naast het nieuws zijn er uitgebreide statistieken te raadplegen en kan men er terecht voor de livestanden van de populairste sporten (schaatsen, golf, wielrennen, tennis, voetbal en autosport).

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 180 websites, 15 mobiele sites en 13 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Noot voor de redactie (