Samsung Electronics en Unamic/HCN winnen NCCA Partnership Award 2010


UTRECHT, 20100503 -- Contactcenterorganisatie Unamic/HCN, specialist op het gebied van outsourcing van klantprocessen, en Samsung Electronics, wereldwijd marktleider in consumentenelektronica, hebben op woensdag 28 april 2010 gezamenlijk de NCCA Partnership Award 2010 gewonnen.

In de door de jury als best beoordeelde case, met de titel `Partnership & Co-Sourcing', is Unamic/HCN ingegaan op co-sourcing als sourcingsstrategie. Co-Sourcing is een intieme vorm van samenwerking, waarbij de outsourcepartner haar mensen en middelen installeert op de locatie van de opdrachtgever en daar de contactcenteroperatie uitvoert. De co-sourcing samenwerking met Samsung Electronics die door de jury wordt aangemerkt als `open' en `transparant' is een voorbeeld van `perfect' partnership op het gebied van klantcontactstrategie. Het is de tweede keer in vier jaar dat Unamic/HCN de NCCA Partnership Award wint.

De Partnership Award werd in ontvangst genomen door Hans Reuver, commercieel directeur van Unamic/HCN en Denny Haayen, Manager Customer Contacts and Relations bij Samsung Electronics Benelux.

Denny Haayen na het in ontvangst nemen van de award: `Samsung Benelux heeft een partner gezocht om de klantcontacten af te handelen waarbij transparantie, kwaliteit, openheid en vertrouwen de belangrijkste samenwerkingskenmerken zijn. Unamic/HCN is voor Samsung de enige contactcenter organisatie gebleken die in staat is de samenwerking op deze manier met ons in te vullen. Door elkaar volledig openheid in zaken te geven over de belangen van onze organisaties, werken we op een zeer prettige en flexibele manier en op een hoog kwaliteitsniveau samen.'

Hans Reuver: `Het is fantastisch om deze NCCA Award tezamen met onze opdrachtgever in ontvangst te mogen nemen. Het winnen van de Partnership Award is, naar onze mening, hét compliment voor een facilitair contact center.'

Over Unamic/HCN
Unamic/HCN is in de Benelux één van de grootste spelers op het gebied van outsourcing van klantprocessen, zowel in B-to-C als B-to-B omgevingen. De organisatie beschikt niet alleen over eigen contactcenters in Nederland, België, Turkije en Suriname, maar voert ook bij opdrachtgevers inhouse contactcenteroperaties uit middels co-sourcingsconstructies. Naast klantprocessen gericht op inbound diensten zoals klantenservice, aftersales en technische helpdesk worden outbound activiteiten uitgevoerd die zich richten op retentie, upselling en cross-selling. Verder beschikt Unamic/HCN over een gespecialiseerde Business Unit die zich richt op outsourcing van 'transactiegericht' klantcontact, zoals facturatie en creditmanagement en een Business Unit die zich bezig houdt met interim management, training/coaching en consultancyactiviteiten op het gebied van klantcontact en klantprocessen. Kijk voor meer informatie op www.unamic.com.

Over SAMSUNG Electronics
Onder het motto 'The future is not to be predicted, but to be created' is SAMSUNG Electronics uitgegroeid tot marktleider op vele gebieden. Variërend van monitoren en TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. SAMSUNG is een van de snelst groeiende merken ter wereld. Bij het bedrijf werken 164.600 mensen in 179 vestigingen in 61 landen. In 2008 behaalde SAMSUNG Electronics wereldwijd een totale omzet van US$ 96 miljard. SAMSUNG Electronics Benelux is met een omzet van meer dan ¤ 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux. Met vijf designcentra over de hele wereld laat SAMSUNG zien dat consumentenelektronica om meer dan technologie draait. SAMSUNG laat zich inspireren door de lifestyles van consumenten. Kijk voor meer informatie op www.samsung.com/nl





Ingezonden persbericht