Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

M4N: 'Langetermijnrelatie met affiliates werpt vruchten af'

Succesvolle samenwerking M4N en Winkelpower.nl

Amsterdam, 4 mei 2010 - Affiliate marketing netwerk M4N zette deze week affiliate Gert-Jan van Agtmaal, oprichter van Winkelpower.nl, in het zonnetje. Negen jaar geleden startte Van Agtmaal de samenwerking met M4N. Directeur Thomas Joosten: 'Gert-Jan is het schoolvoorbeeld van ons streven naar langdurige relaties met onze adverteerders en affiliates.'

Van Agtmaal was erg verrast toen hij plotseling in Etten-Leur een taart ontving. In 2001 startte hij met zijn website Winkelpower.nl, dat een online overzicht geeft van de goedkoopste webwinkels. Inmiddels beheert hij twintig websites en vanaf januari 2007 is hij fulltime affiliate. 'M4N is het eerste netwerk dat mij persoonlijk benaderde. Ik kreeg een mail van Thomas Joosten waarin hij aangaf meer potentie in mijn site te zien en me uitnodigde voor een gesprek over het optimaliseren van mijn website. Dat gesprek is voor mij de katalysator geweest om mijn site en later ook mijn andere sites te perfectioneren en steeds effectiever te maken.'

Ecpc

Door de tips werd Van Agtmaal zich bewust van het feit dat het gaat om het bieden van nog betere en nauwkeurige informatie die is toegespitst op verschillende soorten bezoekers, waardoor de conversie toeneemt. 'Het gaat niet alleen om veel kliks en verkeer maar om de conversie en ecpc. M4N was een van de eerste netwerken die zijn affiliates het ecpc-cijfer verstrekte', aldus Van Agtmaal. Volgens Joosten is de vindbaarheid van producten precies wat hem en zijn medewerkers drijft om een betere en grotere rol te vervullen in het leveren van toegevoegde waarde. Zijn doel is dat consumenten zeggen: 'Ik koop graag via internet, omdat ik via mijn zoekpad, websites en nieuwsbrieven datgene vind, selecteer, koop en gebruik waar ik behoefte aan heb.'

300 miljoen euro

Inmiddels heeft het affiliate marketing netwerk 20.000 contacten (voornamelijk affiliates) in de database, die zorgvuldig beoordeeld en geselecteerd zijn. Vorig jaar is er door consumenten voor meer dan 300 miljoen euro via affiliates bij klanten van M4N besteed. 'Door deze aantallen ga je je realiseren dat we een belangrijke rol spelen door consumenten via affiliates sneller, beter en nauwkeuriger bij de juiste aanbieders van producten te brengen. Elke softwarefunctie, elk telefoontje, iedere e-mail of actie die we ondernemen staat hier direct of indirect mee in verbinding', aldus Joosten.

Langetermijnresultaat

Om deze reden heeft het bedrijf fors geïnvesteerd in de specifieke branchekennis van de accountmanagers en besteedt het veel aandacht aan relatiebeheer en kwaliteit. Van Agtmaal: 'Kwaliteit wint altijd. Bij M4N begon dat met de eerste persoonlijke e-mail. Nu denken de accountmanagers van het affiliate marketing netwerk nog steeds erg met me mee en zijn ze pro-actief in hun handelen. Ik ken ondertussen steeds meer mensen bij M4N, ook in de techniek en ondersteunende afdelingen. Allemaal hebben ze dezelfde drive voor kwaliteit, openheid en langetermijnresultaat.'

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten.