Ingezonden persbericht



Amstelveen, 5 mei 2010

Logica ondersteunt UWV hulp aan werkzoekenden te versnellen Complex ICT-systeem in beheer tegen lagere kosten

Het UWV gaat de kwaliteit van de dienstverlening aan werkzoekenden verhogen door een belangrijk ICT-systeem opnieuw in te richten. Daarmee bespaart de uitvoeringsorganisatie voor de sociale wetgeving kosten en neemt de kans op storingen af. Ook worden de programma's verbeterd die de werk- en reïntgratiecoaches gebruiken bij het rechtstreekse contact met werkzoekenden. Dat is het resultaat van de opdracht die het UWV aan de zakelijke en technologische dienstverlener Logica heeft gegund. Het uitbestedingscontract heeft een waarde van ¤ 188 miljoen en een periode van zeven jaar.

Logica wordt verantwoordelijk voor het beheer en het onderhoud van het zogeheten Sonar-systeem. Sonar is cruciaal voor de dienstverlening aan de werkzoekende. Deze opdracht vloeit voort uit de ambitie van het UWV om ICT-processen te vereenvoudigen, beheersbaarder te maken en de kosten de verlagen. Voor de uitvoeringsorganisatie zijn goed functionerende informatiesystemen essentieel om haar taken uit te voeren.

'Wij ondersteunen het UWV bij het verbeteren van de dienstverlening aan werkzoekenden. Wij zijn blij dat het UWV op deze manier vertrouwen toont in ons als strategisch partner', zegt Monique Mulder, Managing Director van de divisie Public Services Logica Nederland.

Met de gunning van Sonar beheert Logica het volledige applicatielandschap van het UWV Werkbedrijf (voorheen CWI). Middels het programma 'Sonar voor Werk' heeft het UWV Logica gevraagd het systeem te vernieuwen. Dit stelt Logica in staat om het UWV te helpen de complexiteit in de verschillende systemen verder te vereenvoudigen en bestaande componenten te hergebruiken. Hiermee kan Logica het UWV helpen de kosten te verlagen en dienstverlening aan werkzoekenden te verbeteren door de processen verder te integreren.