Ingezonden persbericht
PERSBERICHT, Amsterdam 6 april 2010
DE TELEGRAAF KLEURT ROZE VOOR GIRO `D ITALIA SPECIAL
De Giro d'Italia Special verschijnt eenmalig op roze papier
Op donderdag 6 mei verschijnt een extra opvallende Telesport Special over de Giro d'Italia op roze
papier. De Special is een bijlage bij de gehele oplage van De Telegraaf. De Telegraaf treedt hierbij in
de voetsporen van de bekendste Italiaanse sportkrant, La Gazetta dello Sport.
De Telegraaf is mediapartner van de start die dit jaar in Amsterdam op 8, 9 en 10 mei plaats zal
vinden. De gemeente Amsterdam wil heel Nederland mee laten genieten van de 101e start van de
Giro d'Italia. Deze wielerdagen zullen onvergetelijke beelden verzorgen van één van de meest
prestigieuze wielerrondes ter wereld. De Telesport Special blikt vooruit op de proloog in Amsterdam,
de 1e etappe naar Utrecht en de 2e etappe naar Middelburg, geeft achtergrond informatie en bevat
indrukwekkende foto's. Ook het online sportplatform van De Telegraaf, www.telesport.nl, brengt het
allerlaatste nieuws binnen de wielersport sectie. De site is gedurende deze startperiode roze gekleurd,
volledig in de stijl van de Giro d'Italia.
Bureau Consumenten Onderzoek (BCO) heeft de afgelopen jaren, in opdracht van De Telegraaf, bij
elk groot internationaal sportevenement, een inhaakwedstrijd georganiseerd. Dit jaar heeft de
inhaakwedstrijd plaatsgevonden rondom de Olympische Spelen in Vancouver en ook rondom het WK
Voetbal in Zuid-Afrika zal de inhaakwedstrijd georganiseerd worden. BCO zal ook metingen doen rond
de inhakers voor de evenementen zoals de Giro d `Italia en de Tour de France. Eind 2010 wordt de
advertentie "De beste inhaker van het sportjaar 2010" bekend gemaakt.
Over De Telegraaf
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren
van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen
krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2 miljoen Nederlanders (Bron: NOM Print
Monitor 2008-II/2009-I). Telegraaf.nl is een van de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Samen met
de special interest sites als Telesport.nl, AutoTelegraaf.nl, DFT.nl, Vacaturekrant.nl, Jaap.nl, Reiskrant.nl is
Telegraaf.nl goed voor 371 miljoen pageviews en ruim 5,1 miljoen unieke bezoekers per maand (Bron: STIR
augustus 2009). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.
Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en heeft in haar print portfolio o.a.
landelijke, regionale en gratis dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huisbladen. Online exploiteert Telegraaf Media
Nederland meer dan honderd websites, waarvan een belangrijk gedeelte met landelijk, regionaal of lokaal nieuws.
Ook heeft Telegraaf Media Nederland activiteiten op het gebied van (video)productie. Telegraaf Media Nederland
is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor
consument en adverteerder.
Noot voor de redactie (