Ingezonden persbericht


PERSBERICHT, Amsterdam 6 april 2010

DE TELEGRAAF KLEURT ROZE VOOR GIRO `D ITALIA SPECIAL

De Giro d'Italia Special verschijnt eenmalig op roze papier

Op donderdag 6 mei verschijnt een extra opvallende Telesport Special over de Giro d'Italia op roze papier. De Special is een bijlage bij de gehele oplage van De Telegraaf. De Telegraaf treedt hierbij in de voetsporen van de bekendste Italiaanse sportkrant, La Gazetta dello Sport.

De Telegraaf is mediapartner van de start die dit jaar in Amsterdam op 8, 9 en 10 mei plaats zal vinden. De gemeente Amsterdam wil heel Nederland mee laten genieten van de 101e start van de Giro d'Italia. Deze wielerdagen zullen onvergetelijke beelden verzorgen van één van de meest prestigieuze wielerrondes ter wereld. De Telesport Special blikt vooruit op de proloog in Amsterdam, de 1e etappe naar Utrecht en de 2e etappe naar Middelburg, geeft achtergrond informatie en bevat indrukwekkende foto's. Ook het online sportplatform van De Telegraaf, www.telesport.nl, brengt het allerlaatste nieuws binnen de wielersport sectie. De site is gedurende deze startperiode roze gekleurd, volledig in de stijl van de Giro d'Italia.

Bureau Consumenten Onderzoek (BCO) heeft de afgelopen jaren, in opdracht van De Telegraaf, bij elk groot internationaal sportevenement, een inhaakwedstrijd georganiseerd. Dit jaar heeft de inhaakwedstrijd plaatsgevonden rondom de Olympische Spelen in Vancouver en ook rondom het WK Voetbal in Zuid-Afrika zal de inhaakwedstrijd georganiseerd worden. BCO zal ook metingen doen rond de inhakers voor de evenementen zoals de Giro d `Italia en de Tour de France. Eind 2010 wordt de advertentie "De beste inhaker van het sportjaar 2010" bekend gemaakt.

Over De Telegraaf
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2 miljoen Nederlanders (Bron: NOM Print Monitor 2008-II/2009-I). Telegraaf.nl is een van de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Samen met de special interest sites als Telesport.nl, AutoTelegraaf.nl, DFT.nl, Vacaturekrant.nl, Jaap.nl, Reiskrant.nl is Telegraaf.nl goed voor 371 miljoen pageviews en ruim 5,1 miljoen unieke bezoekers per maand (Bron: STIR augustus 2009). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en heeft in haar print portfolio o.a. landelijke, regionale en gratis dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huisbladen. Online exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd websites, waarvan een belangrijk gedeelte met landelijk, regionaal of lokaal nieuws. Ook heeft Telegraaf Media Nederland activiteiten op het gebied van (video)productie. Telegraaf Media Nederland is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Noot voor de redactie (