Hertog Jan steekt verpakking in gouden jasje


BREDA, 20100519 -- Hertog Jan vernieuwt de verpakkingslijn van zijn bieren om deze in lijn te brengen met de premium positionering en prijsstelling van het merk.

"Hertog Jan is het meest kwalitatieve pilsmerk van Nederland en die kwaliteit willen we ook in de verpakking nog nadrukkelijker naar voren laten komen", aldus Frederic Landtmeters, directeur Marketing Benefralux van brouwerijgroep AB InBev. "Dit doen we door de Hertog Jan verpakkingen in een `gouden jasje' te steken, in de nieuwe verpakkingslijn zie je duidelijk de kleur goud terug. Als eerste voeren we deze vernieuwing door voor onze pilsverpakkingen, later volgen ook de speciaalbieren. Uiteindelijk zal het gehele Hertog Jan gamma beschikken over een nog meer consistente en premium uitstraling die opvalt in het schap en in het café."

De vernieuwde one-way verpakking staat inmiddels in de supermarkt, de komende weken volgen de overige verpakkingsvarianten van Hertog Jan pilsener. De aanpassing van de speciaalbierverpakkingen volgt later dit jaar.

Over Hertog Jan
De bijzondere bieren van Hertog Jan worden gebrouwen in de authentieke Hertog Jan brouwerij in Arcen, die jaarlijks zo'n 40.000 bezoekers trekt. Hertog Jan is niet meer weg te denken uit de Nederlandse biercultuur met zijn pilsener en ruime assortiment aan speciaalbieren, zoals Hertog Jan Karakter en Grand Prestige. Hertog Jan is onderdeel van 's werelds leidende brouwerijgroep Anheuser-Busch InBev, in Nederland ook verantwoordelijk voor merken als Jupiler, Dommelsch, Hoegaarden, Leffe en Beck's. Zie voor meer informatie: www.hertogjan.nl





Ingezonden persbericht