Persbericht

Manhattan Associates ondersteunt multichannel-strategie 3 Suisses

Nieuwegein - 6 mei, 2010 - Manhattan Associates (NASDAQ: MANH) implementeert zijn Distributed Order Management (DOM)- en Extended Enterprise Management (EEM)-oplossingen bij de consumentendivisie van 3 Suisses International Group. Dit is één van de grootste spelers in de Europese mailorder retail-markt. Met de DOM- en EEM-oplossingen van Manhattan gaat het bedrijf de distributie van cross-channel bestellingen beheren voor zijn verschillende merken: 3 Suisses, 3 Pagen, Blanche Porte, Becquet, Blue Bonheur, Helline, Unigro, Venca, Vitrine Magique, Witt International en Apart.

De oplossingen van Manhattan worden geïntegreerd met de ERP- en sales-systemen van de verschillende merken. Hierdoor krijgt de retailer real-time inzicht in de voorraad en de informatie binnen zijn uitgebreide supply chain. Dit biedt het management een totaaloverzicht van bestellingen en voorraad van elk merk, zowel binnen elk verkoopkanaal als binnen het ondersteunende distributienetwerk. Hiermee wordt de toewijzing van voorraad geoptimaliseerd en kan iedere verkoopmogelijkheid beter worden benut. De DOM- en EEM-oplossingen van Manhattan worden ook geïntegreerd in de verschillende warehouse management-systemen die 3 Suisses International Group gebruikt, waaronder Manhattan's Warehouse Management-oplossing.

De merken van de consumentendivisie van 3 Suisses International kunnen met de DOM-oplossing van Manhattan duizenden bestellingen per dag verwerken en uitvoeren. Met Manhattan's EEM-oplossing kan 3 Suisses International Group gekoppeld worden met meer dan 1.600 toeleveranciers en op die manier real-time inzicht krijgen in de goederenstromen. De oplossing biedt de gebruikers tevens event management- en workflow alert-mogelijkheden zodat zij direct kunnen reageren op onverwachte situaties of eventuele problemen. Naast deze diensten, biedt de EEM-oplossing de verschillende merken ook nieuwe diensten zoals directe levering van goederen van de toeleverancier naar de consument. Bijvoorbeeld bij bulkbestellingen van meubels of witgoed.

"Onze centrale doelstelling is het maximaliseren van de klanttevredenheid door het optimaliseren van de winkelervaring van onze klanten - ongeacht welk kanaal of merk zij kiezen of welke producten of diensten zij willen afnemen. Wij zochten een supply chain-oplossing die ons zou helpen om deze doelstelling te behalen", zegt Catherine Dussart, Director of Business Organisation bij 3 Suisses Frankrijk. "We hebben gekozen voor Manhattan's DOM- en EEM-oplossingen omdat deze aansluiten bij onze wereldwijde multichannel-strategie en omdat deze volledig geïntegreerd kunnen worden met onze verschillende bestaande enterprise-systemen. De oplossingen van Manhattan werken samen met onze andere zakelijke applicaties. Zij vormen de spil in het verzamelen en samenstellen van data afkomstig uit onze verschillende front office- en voorraadsystemen. Het nieuwe technologieplatform maakt het mogelijk om binnen alle operationele processen van 3 Suisses International Group's consumentendivisie bestell ingen vanuit verschillende kanalen te verwerken en af te handelen. Dit door de voorraad op de meest optimale manier aan deze bestellingen toe te wijzen om de klanttevredenheid te verhogen."