Ingezonden persbericht


smartclip kondigt overname van moon broadcasting aan

Twee jaar na oprichting, breidt het video advertising netwerk haar Europese aanwezigheid uit met de Benelux

Amsterdam, 6 mei 2010 - Europa's grootste online video-netwerk, smartclip, maakt vandaag de overname van moon broadcasting, de Nederlandse start-up gespecialiseerd in online video advertising, bekend. De overname markeert een nieuw tijdperk voor smartclip, die haar aanwezigheid in Europa snel uitbreidt met kantoren in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en nu de Benelux.

Opererend onder leiding van Annemiek de Geus-Verhagen, zal smartclip Benelux zich richten op het leveren van kosteneffectieve, meetbare en interactieve online video advertising campagnes voor de media, adverteerders en uitgeverijen.

De nieuwste toevoeging aan de smartclip groep zal gebruikmaken van de bestaande contacten met van den Ende en Deitmers om groei en bewustwording van de mogelijkheden van online video advertising te verwezenlijken. smartclip heeft de afgelopen twee jaar voor ruim 400 uitgeverijen in Europa en de Verenigde omzet gerealiseerd in video advertising en voor meer dan 300 adverteerders campagnes uitgevoerd.

Jean-Pierre Fumagalli, CEO smartclip AG voegt toe: "Onder leiding van Annemiek de Geus-Verhagen voorspellen wij grote dingen voor smartclip Benelux, we zijn enthousiast te mogen samenwerken met zo'n innovatief, dynamisch en ondernemend team." Hij vervolgt: "Benelux is een belangrijke markt voor ons en omdat we onze aanwezigheid in Europa en Verenigde Staten uitbreiden willen we verzekerd zijn van een sterke positie in deze regio's. De markt voor online video advertising is rijp voor investeringen en wij geloven dat de kennis, netwerken en vaardigheden die Annemiek en haar team hebben opgedaan ons zal helpen smartclips positie als marktleider verder te doen gelden."

Annemiek de Geus-Verhagen, oprichter en CEO van moon broadcasting vult aan: "We zijn erg blij met de mogelijkheden en kansen die ons worden aangereikt, nu we deel uitmaken van de smartclip groep. De video markt groeit gestaag en door onze krachten te bundelen met smartclip worden we in staat gesteld kosteneffectieve en meetbare proposities te bieden aan de adverteerders industrie."

Martijn Hamann, partner bij van den Ende en Deitmers en investeerder in smartclip, vervolgt: "De online video advertising markt ondergaat een sterke groei in Nederland. De combinatie van smartclips technologie, haar sterke Europese aanwezigheid en ruime expertise van de industrie zal de groei nog verder doen stijgen in wat één van de meest belangrijke kanalen voor adverteerders zal worden in 2010."

smartclips's interactieve netwerk maakt het voor planners en adverteerders mogelijk professioneel gemaakte video commercials ten behoeve van tv campagnes te hergebruiken. Met meer dan 500 miljoen video streams per maand en met meer dan 400 uitgevers in haar netwerk, heeft smartclip de benodigde middelen voorhanden de consument rechtstreeks te bereiken, betrekken en te overtuigen voor reclame boodschappen en e-commerce transacties. Haar intelligente netwerk-technologie standaardiseert advertentie specificaties om comptabiliteit te garanderen met alle inzetbare media players, wat een technologie-onafhankelijke benadering creëert. ###
Over smartclip
smartclip, www.smartclip.com, is Europa's eerste provider die premium video content bundelt met online advertising en deze content op premium online platforms vertoont. Dit maakt het voor smartclip mogelijk haar klanten een overeenkomstig bereik te bieden als TV reclame.

smartclip opgericht in maart 2008 met het hoofdkantoor in Hamburg en vestigingen in Düsseldorf, Gütersloh, Londen, Madrid, Parijs en New York bouwt met de Benelux haar reikwijdte uit.