UPC N.V.
UPC Nederland zet groei van 2009 door
UPC-moeder Liberty Global publiceerde vrijdag cijfers eerste kwartaal
2010
Amsterdam / Englewood, Colorado, 7 mei 2010 - Voor kabel- en
mediabedrijf UPC Nederland begon 2010 met een goed eerste kwartaal. De
groei van serviceabonnees voor televisie, internet en telefonie die in
2009 werd ingezet , zette het afgelopen kwartaal door. Dit blijkt uit
de zojuist gerapporteerde cijfers van moederbedrijf Liberty Global,
Inc.
Binnen twee jaar wil UPC Nederland haar interactieve diensten aan al
haar klanten in haar verzorgingsgebied kunnen aanbieden. Hiertoe
moderniseert zij momenteel de laatste delen van haar netwerk in
Zuid-Holland en Gelderland tot een toekomstvaste breedband
infrastructuur. Tot op heden kon het kabelbedrijf deze investeringen
niet doen vanwege de substantiële bedragen die ermee gemoeid zijn. Het
bieden van interactieve diensten vergt bovendien complexe aanpassingen
in het bestaande netwerk.
De DroomDeals, een triple play product met analoge en digitale
televisie, internet en telefonie in één pakket, droegen in belangrijke
mate bij aan de groei. Inmiddels kozen meer dan 50.000 klanten voor een
dergelijk pakket voor EUR 45,-.
Televisie
Voor digitale televisie kwamen er 40.000 klanten bij, waarmee het
totaal aantal digitale tv klanten op 791.900 uitkwam. Het totale aantal
tv klanten van UPC in het eerste kwartaal bedroeg 1.941.500. UPC
breidde in februari en maart haar content-aanbod uit met Ajax On Demand
en RTL 4 en RTL 5 in HD. Tevens introduceerde UPC Kanaal 12, een eigen
entertainmentprogramma, met kijktips en previews van de nieuwste films
en tv series die on demand te zien zijn.
Internet en telefonie
Ook kwamen er in het eerste kwartaal van 2009 30.000 nieuwe
internetabonnees bij. Het totaal aantal internetabonnees bedroeg aan
het eind van het eerste kwartaal 771.500. De Fiber Power producten
waren de katalysator van deze groei, waarbij consumenten meerwaarde
geboden wordt met in praktisch alle gevallen hogere snelheden dan ADSL.
Ook telefonie kende een goed 1e kwartaal: een stijging van 31.000
abonnees, waarmee het totaal aantal abonnees in het eerste kwartaal op
653.800 uitkwam.
Omzet en OCF (Operating Cash Flow)
De omzet over het 1e kwartaal bedroeg 213,4 miljoen euro en nam daarmee
licht toe. Over het eerste kwartaal bedroeg de OCF (Operating Cash
Flow) EUR 122,2 miljoen. Voor financiële resultaten LGI:
http://www.lgi.com/ir_news_lgi.html .
In februari kondigde UPC de ontsluiting aan van gebieden als de Betuwe
en de Achterhoek waar voorheen geen retoursignaal mogelijk was. Deze
gebieden krijgen nu ook digitale en interactieve tv en internet.
Diederik Karsten, algemeen directeur van UPC Nederland over de
resultaten: "Ik ben zeer verheugd dat we de groei van afgelopen jaar
kunnen voortzetten. In het eerste kwartaal groeide het aantal
serviceabonnees voor televisie, internet en telefonie met 47.000.
Vooral de verkoop van internetdiensten deed het uitstekend met een
groei van 30.000 abonnees. De internetgroei is vooral het gevolg van
onze landelijke uitrol van UPC Fiber Power Internet met internet
downloadsnelheden tot en met 120 Mbps."
Over UPC Nederland
UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van
televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt
in Nederland twee miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie.
Hiervan hebben 792.000 klanten voor digitale televisie gekozen. UPC
heeft in Nederland 772.000 breedbandinternet klanten en bedient 654.000
digitale telefonieklanten (cijfers per 31 maart 2010). Het bedrijf
wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige
kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe
digitale wereld. UPC Nederland is een dochteronderneming van de
internationale kabel- en mediagroep Liberty Global.
Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
UPC Nederland
Anya Pieroen
Director Corporate Communications
T: 020 775 57 71
E: apieroen@upc.nl
W: www.upc.nl