Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Uit Flair-onderzoek blijkt: Vrouwen willen méér en spannender seks

Hoofddorp, 7 mei 2010 ­ Vrouwen willen vaker dan twee keer per week seks. En ze willen ook graag nieuw dingen uitproberen. Een kwart is zelfs in voor een triootje. Dat blijkt uit een grote seksenquête van weekblad Flair op flaironline.nl.

()
Maar liefst 59% van de vrouwen wil vaker seks dan het gemiddelde van twee keer per week, driekwart wil dolgraag iets nieuws uitproberen en 25% staat open voor een trio. Meer dan 1 op de 3 mist variatie mist in haar seksleven. Ondanks deze verlangens geven de vrouwen hun activiteiten tussen de lakens gemiddeld wel een ruime voldoende: een 7½.

Heel belangrijk
Een kwart van de vrouwen ­ in de leeftijd van 25 en 40 jaar - vindt haar seksleven saai, maar daar staat tegenover dat 46% zegt de seks altijd spannend en geweldig te vinden. Gelukkig maar, want 8 op de 10 vrouwen vindt seks heel belangrijk.

Andere opmerkelijke uitkomsten:

- Meer dan 90% geeft orale seks, waarvan meer dan de helft omdat ze het zélf heel opwindend vindt. 90% van hen ontvangt orale seks.
- Het lievelingsstandje van de vrouwen is de 'missionaris' (34%), op de voet gevolgd door 'op z'n hondjes' (30%) en 'woman on top' (27%).
- 40% masturbeert zelden of nooit, terwijl 1 op de 5 juist vaker dan een paar per week soloseks heeft. 84% krijgt altijd een orgasme als ze masturbeert. Een kwart van de vrouwen gebruikt hierbij een seksspeeltje, bijna de helft houdt het op het vingerwerk. Tijdens het masturberen denkt een derde aan de eigen partner en 35% denkt aan een ex, een celebrity of aan een man die ze net heeft ontmoet.
- 8 van de 10 vrouwen kijkt wel eens een pornofilm.
- 62% stapte wel eens een seksshop binnen, 66% heeft seksspeeltjes in huis.
- 35% van de vrouwen heeft nog nooit met een vrouw gevreeën, maar zou dat wel een keer willen proberen.
- Bijna de helft van de vrouwen heeft wel eens een onenightstand gehad.
- 80% heeft het wel eens op een openbare plek gedaan, waarvan 27% betrapt werd.
- 40% van de vrouwen is eenmaal of meerdere keren bedrogen, 1 op de 4 vrouwen heeft zelf haar partner bedrogen. Bij 20% viel de seks toen heel erg tegen.


- Op de vraag hoe de seks na de bevalling van een kind is, antwoordt 45%: 'Seks? Welke seks?'.

Over Flair

Flair bereikt wekelijks 588.000 vrouwen rond de 30 en biedt hen ontspanning en inspiratie. Flair speelt in op het wij-gevoel. Het blad is toegankelijk omdat het vooral ook de lezeressen aan het woord laat. De Flair-lezeres bevindt zich in een levensfase waarin veel beslissingen worden genomen en Flair helpt haar daarbij.

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 180 websites, 15 mobiele sites en 13 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Follow us @

Sanoma Uitgevers

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht