Ingezonden persbericht


Persbericht

HORNBACH eert doe-het-zelvers die tot het uiterste gaan

Fanatieke klussers gaan ver in nieuwe commercial bouwmarkt

Nieuwegein, 6 mei 2010 - Onder het motto 'Hoe fanatiek ben jij' komt HORNBACH deze week met een nieuwe tv-commercial. Na 'Faces', die de afgelopen weken op de buis was, kiest de bouwmarkt in 'Cow' voor scherpe humor. De commercials vormen een belangrijk onderdeel van de voorjaarscampagne waarmee de bouwmarkt de gedrevenheid van fanatieke doe-het-zelvers kenbaar wil maken. 'Faces' toonde in talrijke close-ups het gehele scala aan emoties dat iedere klusser bij het realiseren van zijn project ondergaat: van passie tot frustratie, van woede tot trots en van pijn tot genot. 'Cow' is wat meer ingetogen, maar de humor is rauwer, en de beelden wekken meer suggestie dan in de vorige commercial 'Faces'. HORNBACH wil, met een duidelijke knipoog, bij de kijkers het gevoel achterlaten dat klussers tot het uiterste gaan als zij hun project willen afronden.

Indringend
Hoofdrolspelers in de tv-spot zijn twee klussers (gespeeld door de in Zweden bekende acteurs Sten Elfström en Ted Åström), die zich in het zweet werken om een veranda te bouwen. Als de laatste schroeven die ze nodig hebben om hun terras te realiseren, door een koe worden opgegeten, aarzelen de twee geen moment: op een creatieve en tegelijkertijd gedurfde manier krijgen ze de schroeven weer in handen om hun project te kunnen afronden. "Met 'Cow' laat HORNBACH op indringende wijze zien dat zij mensen begrijpt voor wie klussen meer is dan een noodzakelijk kwaad", aldus Guido Heffels, creatief directeur van het verantwoordelijke Berlijnse reclamebureau HEIMAT. "Eens te meer ligt de nadruk op de onvoorwaardelijke passie van HORNBACH voor klusprojecten."

Zuid-Afrika
De nieuwe tv-commercial gaat zaterdag 8 mei van start. Verantwoordelijk voor de regie is de Tsjechische regisseur Martin Krejci. De commercial werd geproduceerd door STINK Berlijn. De opnamen werden in Zuid-Afrika (Kaapstad) gemaakt. De mediaplanning in Nederland was in handen van Stroom Mediacommunicatie uit Rotterdam.

Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke familieonderneming met een bedrijfshistorie van meer dan 130 jaar. In het concern werken meer dan 13.000 mensen. De grootste operationele dochter, HORNBACH-Baumarkt-AG, heeft op dit moment 131 bouw- en tuincentra in negen Europese landen. Daarnaast zijn er in de regio Zuidwest-Duitsland nog eens 21 groothandelsmarkten voor bouwmaterialen. In Nederland heeft het concern acht vestigingen. HORNBACH kan als het enige beursgenoteerde familiebedrijf binnen de top tien in de doe-het-zelfbranche terugkijken op een bedrijfshistorie van vijf generaties.