Gemeente Binnenmaas

Commissievergaderingen

Volgende week komen de commissies Algemene Bestuurlijke Zaken en Middelen, Ruimtelijke Zaken en Maatschappelijke Zaken bij elkaar voor de maandelijkse vergadering. De bijeenkomsten zijn openbaar en worden gehouden in de raadzaal van het gemeentehuis aan de Sportlaan in Maasdam.

Commissie Algemene Bestuurlijke Zaken en Middelen op maandag 10 mei om 20.00 uur

Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:


* rolverdeling tussen raad en college bij aansturing en toezicht op verbonden partijen;

* onderzoeksrapport Inkoop- en aanbestedingsbeleid van de Rekenkamercommissie Hoeksche Waard;

* Programmarekening 2009;

* afsluiten arbeidsongeschiktheidsverzekering wethouders.

Commissie Ruimtelijke Zaken op dinsdag 11 mei om 20.00 uur

Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:


* aanvulling van de Welstandsnota met het beeldkwaliteitsplan voor het regionaal bedrijventerrein Hoeksche Waard;
* vaststellen van het bestemmingsplan Zomerlandseweg1/1a in Heinenoord;

* vaststellen van het Milieu uitvoeringsprogramma 2010;
* evaluatie dienstauto Bouw- en woningtoezicht.

Commissie Maatschappelijke Zaken op woensdag 12 mei om 20.00 uur

Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:


* regionale fusie peuterspeelzalen Hoeksche Waard;
* jaarrekening 2009 Regionale Sociale Dienst Hoeksche Waard;
* begroting 2011 Regionale Sociale Dienst Hoeksche Waard;
* toekomstvisie op de Sociaal Maatschappelijke Structuur Hoeksche Waard;

* opheffen Gemeenschappelijke regeling Muziekschool Hoeksche Waard.

Vaste onderwerpen

Vaste onderwerpen bij alle commissievergaderingen zijn de mededelingen die portefeuillehouders en vertegenwoordigers van intergemeentelijke regelingen doen over zaken die tot het aandachtsveld van de commissie behoren. De agenda van elke commissie vermeldt verder de lijst met ingekomen stukken, het verslag van de voorgaande vergadering en de rondvraag.

Vragenrecht en spreekrecht

Direct aan het begin van de vergadering komt het vragenrecht aan de orde. Hier mag u in principe vragen stellen over allerlei zaken die tot het werkterrein van de commissie behoren. U mag het echter niet hebben over onderwerpen die op de agenda staan. Als u het juist wel over zo'n onderwerp wilt hebben, kunt u gebruik maken van het spreekrecht. U krijgt in dat geval bij het betrokken agendapunt daarvoor de gelegenheid. Houdt u er rekening mee dat zowel bij het vragenrecht als het spreekrecht uw spreektijd beperkt is tot 5 minuten. U kunt aan het begin van de vergadering bij de griffier aangeven dat u van het vragen- of spreekrecht gebruik wilt maken.

Informatie

De agendas zijn ook te raadplegen via de Vergaderkalender. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de griffier, via tel. 078 633 45 87 of e-mail: griffie@binnenmaas.nl.