Ingezonden persbericht


Persbericht

Eindhoven, 10 mei 2010

IFS lanceert Trade Management 2.0 voor meer concurrentiekracht in wereldwijde supply chain-activiteiten

IFS lanceert versie 2.0 van zijn supply chain-software Trade Management. De oplossing biedt klanten met supply chain-activiteiten in verschillende landen meer functionaliteit en controle. Daardoor verlagen ze kosten, beschikken ze over flexibele bedrijfsprocessen, voldoen ze aan standaarden en versterken ze hun concurrentievermogen in wereldwijde markten.

Dankzij handel en inkoop via internet zijn zeer transparante en concurrerende handelsomgevingen ontstaan. Organisaties leggen hun supply chains daardoor steeds vaker onder een vergrootglas om te bepalen of ze nog concurrerend zijn. Daarnaast zorgt de mondialisering ervoor dat supply chain-gerichte organisaties steeds meer complexiteit ervaren. Zij hebben te maken met veel verschillende subcontracten en outsourcingovereenkomsten. Ook is er sprake van handel via meer kanalen en moeten organisaties aan steeds meer verschillende internationale klanten leveren.

IFS ontwikkelde Trade Management 2.0 om de transparantie in de supply chain te vergroten en de responsiviteit en efficiency te versterken. Zo bieden organisaties hun klanten de best mogelijke service.

Thomas Petersson, Senior Vice-President van IFS: "IFS werkt nauw samen met tal van organisaties met veel supply chain-activiteiten. Wij hebben daarbij een verschuiving gezien naar steeds complexer en meer internationale transacties via meer kanalen. Door de mondialisering is er nu concurrentie tussen supply chains in plaats van tussen individuele bedrijven. Trade Management 2.0 stelt klanten in staat om in te spelen op deze nieuwe uitdagingen en mogelijkheden. Zij maken zo hun bedrijfsprocessen transparant, flexibel en kostenefficiënt."

IFS Trade Management 2.0 biedt klanten de volgende mogelijkheden.


· Krachtige en geavanceerde prijsopties voor klantorders, waaronder campagnebeheer, salespromoties, geld-terugacties en groepsprijzen. Gebruikers kunnen loyale klanten belonen via geld-terugacties en de verkoop stimuleren door middel van campagnes en promoties.


· Verbeterde afhandeling van kosten van verkoop en inkoop. Daardoor is er meer transparantie in de extra kosten rond inkooporders en klantorders. Nieuwe functionaliteit op het gebied van warehousing en aflevering maakt het mogelijk om prioriteiten te stellen met betrekking tot klanten en orders als er voorraadtekort is.


· Ondersteuning van standaarden als GS1 (Global Standard 1), GTIN (Global Trade Item Number) en SSCC (Serial Shipment Container Code). Deze zijn in de gehele supply chain te implementeren: van sales en inkoop tot en met logistiek en EDI (Electronic Data Interchange).

IFS-klant Moelven, een Scandinavische leverancier van bouwmaterialen, maakt gebruik van Trade Management 1.0 voor het beheer van zijn supply chain. Steinar Hovland, ICT-directeur bij Moelven: "Onze supply chain is steeds internationaler geworden en het aantal kanalen is steeds uitgebreider. De bestaande IFS Trade Management-oplossing is essentieel in het beheer van dit proces. Deze tool helpt ons bij het volgen van elk aspect van de supply chain. Door de toenemende mondialisering vonden we het belangrijk samen met IFS te werken aan een nieuwe Trade Management-oplossing. Deze reduceert administratief werk, verlaagt kosten en biedt meer nauwkeurigheid in het verkoopproces. Trade Management 2.0 is ontwikkeld om activiteiten te stroomlijnen, de klantenservice te verbeteren en te voldoen aan lokale regelgeving in de landen waarin een organisatie actief is."

Trade Management 2.0 is als add-on beschikbaar bij IFS Applications 7.5 SP5.

Over IFS
IFS is een beursgenoteerde onderneming (OMX STO: IFS), opgericht in 1983, die de ERP-suite IFS Applications(TM) ontwikkelt, levert en implementeert. IFS Applications is een complete, op componenten gebaseerde ERP-suite die gebouwd is op SOA-technologie. IFS richt zich op flexibele bedrijven waarin (een van) de volgende kernprocessen centraal staan: service- & assetbeheer, productie, supply chain en projecten. Het bedrijf heeft 2.000 klanten en is met 2.700 medewerkers actief in vijftig landen. IFS behaalde in 2009 een netto-omzet van 260 miljoen euro. Meer informatie is te vinden op www.ifsworld.com.