Persbericht

Toshiba optimaliseert productiviteit sales-afdeling met Informatica Cloud Services

~ belangrijke sales-processen kosten nu uren in plaats van maanden ~

Nieuwegein, 10 mei 2010 - Informatica Corporation (NASDAQ: INFA), de grootste onafhankelijke aanbieder van data-integratiesoftware, is door Toshiba America Business Solutions (TABS) geselecteerd voor de optimalisatie van zijn sales-activiteiten. Informatica Cloud Services biedt zakelijke gebruikers met beperkte technische kennis de mogelijkheid om, tot op de minuut nauwkeurig, inzicht te krijgen in belangrijke informatie over after sales-diensten en klantencontact binnen Salesforce CRM en verschillende on-premise systemen.

Toshiba realiseert met Informatica Cloud Services aanzienlijke tijdsbesparingen. Het bedrijf bereikte in één dag - na één week training - wat een lokaal draaiende integration-appliance-oplossing honderdzestig uur zou kosten. Het verbeterde inzicht en de optimale toegankelijkheid van informatie biedt de sales-afdeling de mogelijkheid om flexibeler en proactiever te handelen dan voorheen. Zo kan de afdeling tijdig anticiperen en kansen beter benutten wat zorgt voor optimale resultaten op het gebied van sales.

De oplossing van Informatica zorgt bovendien voor significante kostenbesparingen. Zo is het mogelijk om gebruik te maken van een flexibel pay-as-you-go prijsmodel, doordat organisaties niet langer afhankelijk zijn van de hardware en software van een specifieke leverancier of IT-dienstverlener. Bovendien zijn diverse handmatige processen op het gebied van verkoop en ondersteuning geautomatiseerd wat de efficiency vergroot. Zodoende kunnen essentiële sales-processen, waaronder account- en opportunity-management, sneller worden ingezet waardoor de business agility verbetert.

"Informatica Cloud Services heeft de bedrijfsvoering van Toshiba Business Solutions (TBS) aanzienlijk veranderd", zegt Alfredo Ng-Palacol, Strategic Business Planning Project Manager bij Toshiba. "Onze sales-teams hebben nu een eenduidig beeld van de klant waardoor ze beter kunnen anticiperen in hun dienstverlening. Voordat we kozen voor Informatica onderzochten we oplossingen van drie andere aanbieders. We keken voornamelijk naar kenmerken als het gebruiksgemak, de werking van de user interface en de mate waarin medewerkers zonder technische achtergrond ermee konden werken. Informatica Cloud Services kwam op alle fronten als beste uit de bus."

"Toshiba laat zien hoe eenvoudig het is om in korte tijd de beschikking te hebben over belangrijke bedrijfsinformatie met behulp van data-integratie als een on-demand dienst", zegt Ron Papas, general manager bij Informatica Cloud. "Informatica Cloud Services combineert een snelle implementatie met goede performance. Bovendien is het eenvoudig te gebruiken waardoor medewerkers met minder technische kennis optimaal gebruik kunnen maken van alle SaaS-gebaseerde en on-premise applicaties."