Autonomy biedt oplossing die mogelijkheden rich media maximaal benut


Unieke combinatie van digitaal bestandsbeheer met web content management en meaning based computing verandert rich media in dynamische assets

NIEUWEGEIN, 20100510 -- Autonomy, leverancier van infrastructuursoftware voor ondernemingen, kondigt nieuwe functionaliteiten aan op haar Virage MediaBin platform. Door gebruik te maken van Autonomy's meaning based computing technologie is Virage MediaBin in staat om alle rich media bestanden, inclusief social media, blog en video's, conceptueel te begrijpen. Deze bestanden, zoals fotomateriaal, video, grafische bestanden of andere rich media vertegenwoordigen een belangrijke waarde voor organisaties. De assets kunnen zich zowel in interne als externe repositories bevinden.

Virage MediaBin is het enige platform dat meaning based digitaal asset management toepast om deze bestanden snel in te kunnen zetten voor alle content management toepassingen. Marketeers kunnen daarmee snel de meest relevante en overtuigende rich media assets gebruiken op internet, in video, print, social media, bij online adverteren en in campagnes op mobiele telefoons. De nieuwe versie van Virage MediaBin bevat verder verbeterde connectiviteit met een breed scala aan content repositories en verbeteringen voor een groter gebruiksgemak.

Organisaties worden overweldigd door de hoeveelheid content die wordt gegenereerd door creatieve teams, mediabureau's en op social media sites, blogs of andere mediabronnen. In veel gevallen zijn ze afhankelijk van traditionele systemen waarbij assets handmatig worden gelabeld. Deze verouderde aanpak maakt het onmogelijk om te gaan met de constante groei van nieuwe contentvormen. In veel gevallen wordt de content per afdeling, onafhankelijk van elkaar, verwerkt. Zo kan het dat content dubbel wordt opgeslagen en er een wildgroei aan repositories ontstaat. Veel organisaties vinden het daardoor moeilijk om snel content aan de juiste kanalen te leveren zoals de bedrijfswebsite, mobiele telefoons en via social media.

Transformeren van rich media
Autonomy Virage overwint deze uitdagingen door organisaties in staat te stellen geautomatiseerd de waarde van de assets, binnen het bedrijf of daarbuiten, vast te stellen. Daarnaast levert het op een geautomatiseerde manier elke klant de goede content op het goede moment. Autonomy Virage is gebaseerd op de Intelligent Data Operating Layer (IDOL), die zorgt voor het geautomatiseerd verwerken van alle rich media assets.

IDOL vormt een conceptueel begrip waarmee automatisch alle rich media actief wordt gelabeld en geclassificeerd, ongeacht het formaat of taal. Virage MediaBin past deze intelligentie toe om onder andere geavanceerde analyse, automatische classificatie, samenvattingen, concept wolken, de inhoud van hyperlinks en automatisering van bedrijfsprocessen en de werkstromen te leveren.

Onbeperkte connectiviteit
Virage MediaBin combineert technologie met nieuwe workflow-mogelijkheden voor een naadloze aansluiting op alle content repositories. IDOL indexeert en herkent automatisch nieuw gecreëerde content in een repository, met inbegrip van PIM, PLM en ERP-systemen. Mensen die werken in de productie, in
creatieve, juridische of marketingfuncties kunnen gebruik maken van de nieuwe workflow-mogelijkheden om zo de relevante inhoud automatisch toe te passen op het project waaraan ze werken.

Het platform heeft een zeer open benadering van rich media waardoor organisaties efficiënt en strategisch in kunnen zetten op content, onafhankelijk van de locatie. Zelfs waardevol klantinzicht binnen de social media en andere kanalen kunnen automatisch worden verzameld om zo snel in te kunnen spelen op opkomende trends.

Automatische Deep Video Indexing
Virage MediaBin biedt ook verbeterde innovaties zoals het `kijken en luisteren' naar video. De oplossing converteert video automatisch naar tekst en synchroniseert de tijd met een preview van de inhoud. Video assets kunnen snel en eenvoudig worden gevonden tot op de pixel nauwkeurig van de exacte locatie binnen een video waar een woord of een zin wordt gesproken. Dit wordt dynamisch geassocieerd met andere kritische digitale assets.

Het platform levert verder een nieuwe en verbeterde gebruikersinterface en ondersteunt een breed scala van soorten en talen rich media assets. Zo kan buitenlandse multimedia doorzocht worden in de moedertaal van de marketeer.

Virage MediaBin maakt gebruik van de nieuwste technologie op het gebied van grafische user interfaces. Dit biedt marketeers de mogelijkheid om op een moderne en vloeiende manier de rich media bestanden te managen. De inhoud kan daarbij variëren van video-en audio-bestanden, PowerPoint presentaties, PhotoShop bestanden, PDF's, digitale foto's, en andere grafische bestands-en beeldformaten die vandaag de dag op grote schaal binnen bedrijven gebruikt worden.

"Marketeers verkennen elke dag nieuwe mogelijkheden om digitale assets en video in hun web, online reclame en social media campagnes te integreren," zegt Victor Cohen, directeur Noord-Europa van Autonomy. "Om dat efficiënt te doen hebben marketeers een oplossing nodig die automatisch, actief, in real-time de juiste match kan maken met de juiste klant. Dit zorgt voor een krachtige en effectieve merkbeleving in alle kanalen."

Meer informatie over deze oplossing is te vinden op www.autonomy.com/dam.

----------------------
Over Autonomy
Autonomy Corporation plc (LSE: AU. of AU.L) is leverancier van infrastructuursoftware voor ondernemingen en koploper in de Meaning Based Computing benadering. Autonomy is recentelijk door IDC benoemd als leider in enterprise search qua omzet, met een marktaandeel dat bijna het dubbele is ten opzicht van de dichtstbijzijnde concurrent. De technologie van Autonomy maakt het mogelijk dat computers de menselijke informatie volledig begrijpen. Iedere vorm van digitale elektronische data wordt conceptueel en contextueel begrepen, waaronder tekst, e-mail, web pagina's en beeld- en geluidsmateriaal. Autonomy's technologie vormt de motor van bedrijfskritische applicaties die afhankelijk zijn van ongestructureerde informatie. Autonomy biedt oplossingen voor pan-enterprise search, customer interaction solutions, information governance, end-to-end eDiscovery, records management, archiving, business process management, web content management, web optimization, rich media management en beeld- en geluidsanalyse.

Het klantenbestand van Autonomy bestaat uit meer dan 20.000 internationale ondernemingen, advocatenkantoren en overheidsinstanties zoals AOL, BAE Systems, BBC, Bloomberg, Boeing, Citigroup, Coca Cola, Daimler AG, Deutsche Bank, DLA Piper, Ericsson, FedEx, Ford, GlaxoSmithKline, Lloyds TSB, NASA, Nestlé, the New York Stock Exchange, Reuters, Shell, Tesco, T-Mobile, the U.S. Department of Energy, the U.S. Department of Homeland Security en the U.S. Securities and Exchange Commission. Autonomy heeft meer dan 400 OEM partners en resellers, waaronder Citrix, HP, Novell, Oracle, Sybase, Symantec en TIBCO. De onderneming heeft kantoren wereldwijd. Voor meer informatie: www.autonomy.com

Autonomy en het Autonomy logo zijn gedeponeerde handelsmerken/of handelsmerken van Autonomy Corporation plc.. Alle andere handelsmerken zijn het bezit van hun respectievelijke eigenaars.





Ingezonden persbericht