Dymond Trading legt basis voor groei in eerste kwartaal 2010


ALPHEN AAN DEN RIJN, 20100510 -- Dymond heeft een sterke groei achter de rug in het eerste kwartaal van 2010. In het eerste kwartaal is de handelsonderneming, met een sterke focus op innoverende producten, erin geslaagd de onderliggende omzetgroei te laten stijgen. Door de huidige producten, online veiling www.BidWinnerZ.com en auto-onderdelen-webshop http://www.dymond-parts.nl , uit te breiden en nieuwe moderne producten te ontwikkelen werkt Dymond aan een sterke groeitrend in 2010.

"In dit eerste jaar van deze onderneming zijn we erin geslaagd snel en gezond te groeien, waarbij we nog meer de focus kunnen leggen op een innoverende en moderne manier van producten aanbieden aan particulier en zakelijke klanten", zegt Bernard Buitenhuis, medeoprichter van Dymond Trading. "We hebben dit jaar een sterke start gemaakt. De resultaten in het eerste kwartaal 2010 tonen aan dat wij voortgang boeken op het gebied van de vier prioriteiten die ik voor deze onderneming heb gesteld: versnelling van de omzetgroei, verbetering van producten, versnelling van de implementatie en focus voor acquisities richten op een beperkt aantal markten."

Door de huidige producten, online veiling www.BidWinnerZ.com en auto-onderdelen-webshop http://www.dymond-parts.nl uit te breiden en nieuwe moderne producten te ontwikkelen werkt Dymond aan een sterke groeitrend in 2010.

BidWinnerZ.com
www.BidWinnerZ.com is een voorbeeld van een product van Dymond Trading. Deze vernieuwende online veiling is gebaseerd op het principe van opbieden met centen. Klanten van deze online veiling kunnen op een leuke en moderne manier tegen de laagste prijzen op de nieuwste producten bieden. BidWinnerZ.com staat nu aan de vooravond van een nieuwe fase van verdere verbeteringen en meer mogelijkheden. "De pioniersfase is voorbij, ik ben trots op wat we hebben bereikt als team. We zien onszelf ook als een pionier en zullen altijd die rol blijven vervullen", aldus Bernard Buitenhuis.

Dymond Parts
Andere hoeksteen van Dymond Trading is de online verkoop van auto-onderdelen, waaronder autobanden de grootste afzet creëert. "De reden om in Nederland en België online te verkopen is dat in die landen steeds meer mensen online kopen. Wij verwachten ook dat deze succesformule blijft aanslaan", aldus Louis Sewdien, medeoprichter Dymond Trading. "Het aanbieden van de auto-onderdelen in combinatie met een extra service, zoals bijvoorbeeld bij autobanden de montage ook aan te bieden, slaat goed aan bij het publiek. Het aanbieden van auto-onderdelen is natuurlijk niet uniek, maar ons concept van concernbrede service heeft een grote meerwaarde."

Dymond Parts biedt onder andere het bandenmerk Wanli aan. Dit bestaande merk heeft zijn banden in de loop der jaren sterk verbeterd en doorontwikkeld, maar legt nog steeds de nadruk op voordeligheid.

Sponsoring
Door de sterke groei in 2009 en eerste kwartaal van 2010 heeft Dymond Trading mogelijkheden gecreëerd tot sponsoring in de autosport en in evenementen. In de autosport doet onder andere een BidWinnerZ.com auto mee aan het Open Drift Championship (www.odcdrift.com), het seizoen hiervan is net begonnen. "Ook voor sponsoring belooft dit een interessant jaar te worden", aldus Louis Sewdien.