Ingezonden persbericht


PERSBERICHT



Ede, 10 mei 2010

3FM, KindaMuzik en iDiDiD
lanceren sociale concertagenda

Vandaag lanceren radiozender 3FM, muziekmagazine KindaMuzik en iDiDiD een concertagenda die volledig is geïntegreerd met sociale media. De agenda kent naast een gigantisch aanbod van evenementen ook koppelingen met sociale netwerken zoals Facebook, Twitter en Last.fm.

"Onder muziekliefhebbers is er in onze ogen een behoefte naar een goede concertagenda, welke gebruik maakt van de bestaande profiel functionaliteiten die muziekliefhebbers reeds hebben", zegt Niels van der Tang van KindaMuzik. Door deze agenda is het mogelijk om evenementen met je vrienden te delen, maar ook kun je zien welke evenementen je vrienden gaan bezoeken."

"3FM is jaarlijks aanwezig bij vele concerten en festivals. We willen graag weten welke concerten het meest leven bij onze luisteraars en site bezoekers", aldus 3FM site manager Kris Sloot. Door integratie van de techniek van iDiDiD op de websites van poppodia als Paradiso, komen populaire evenementen met de meeste 'fans' automatisch in de agenda bovendrijven en ontstaat een 'sociale filter' op de agenda.

iDiDiD is een specialist op het gebied van promotie van evenementen met behulp van social media. Het bedrijf heeft diverse producten ontwikkeld die het mogelijk maken om sociale media te integreren in andere websites, zoals eerder de concertagenda van Muziek Centrum Nederland. Andere klanten zijn o.a. Paradiso, 013, Effenaar en Pinkpop (www.ididid.eu/pinkpop) maar ook de wereldwijde campagne van Sensation is door iDiDiD ontwikkeld (www.wecelebratelifewithhouse.com).

..................................................................................................................Einde persbericht