Consumentenbond
4 mei 2010
Meldpunt afhandeling aswolk geopend
Bij de Consumentenbond zijn tientallen vragen en klachten binnengekomen
over de afhandeling van het vliegverbod na de vulkaanuitbarsting op
IJsland. Hieruit blijkt dat veel mensen van het kastje naar de muur
worden gestuurd. Om zicht te krijgen op de afhandeling opent de bond
een meldpunt op www.consumentenbond.nl/meldpuntvliegverbod.
budgetvluchten_home Nu alle passagiers weer op hun bestemming zijn, is
in de reis- en luchtvaartwereld de discussie losgebarsten wie voor
welke kosten moet opdraaien. De resultaten van het meldpunt worden
gebruikt om te waarschuwen voor onwillige luchtvaartmaatschappijen en
passagiers te informeren over hun rechten. Zo nodig schakelt de bond de
Inspectie Verkeer en Waterstaat in.
'Maximale druk'
EU-commissaris Kallas (Transport) heeft aangekondigd dat hij 'maximale
druk' zal uitoefenen op luchtvaartmaatschappijen om aan gestrande
passagiers niet gebruikte tickets en de uitgaven voor onderdak en
maaltijden terug te betalen. Daarnaast heeft de Europese Commissie twee
standaardformulieren opgesteld die gedupeerde luchtvaartpassagiers
kunnen invullen en indienen bij hun luchtvaartmaatschappij of, in het
geval van een pakketreis, bij hun reisorganisatie.
* Klik hier voor het formulier voor de luchtvaartmaatschappij.
* Klik hier voor het formulier voor de reisorganisatie.
Zie het origineel