Nominaties De Perfecte Beat! bekendgemaakt

11/05/2010 16:09

Young Marketing

Uitreiking tijdens het 19e jaarcongres 'Trends in Kids- en Jongerenmarketing'

2 en 3 juni 2010 Pakhuis de Zwijger, Amsterdam

Het jaarcongres Trends in kids- en jongerenmarketing organiseert in samenwerking met weblog Young Marketing dit jaar voor het eerst de kids- en jongerenmarketing award 'De Perfecte Beat!'. De prijs is bedoeld om creatieve en succesvolle kids- en jongerenmarketingcampagnes te belonen en als voorbeeld te stellen voor de branche. Hoe raak je de juiste snaar bij deze moeilijk bereikbaar geachte doelgroepen?

Genomineerde campagnes in de categorie 'Kids' (4-12 jaar) zijn 'De Gogo's zijn hier', 'Dierendiploma'en 'OLA IJstijd'. Genomineerd in de categorie 'Jongeren' (12-24 jaar) zijn 'Social media campagne Niveau Visage Young', 'COOLCAT Dance Battle' en 'Niteliner van Connexxion'.

Voor de eerste editie van de prijs zijn maar liefst 40 cases ingestuurd. Een vakjury heeft de inzendingen beoordeeld op creativiteit en kwalititeit, aansluiten bij de belevingswereld van de doelgroep, de gevoerde media-/middelenstrategie en het resultaat. De campagnes zijn daarnaast voorgelegd aan een online kids- en jongerenpanel, waar circa 1.000 kinderen en jongeren aan hebben deelgenomen.

Het was geen eenvoudige taak voor de jury om de nominaties te bepalen. Vergelijk je door grote verschillen in budget geen appels met peren? Kan je een website zien als een campagne? Waarom worden bepaalde campagnes gevoerd, wat voegen ze toe aan de wereld van kids en jongeren? Is de inzet van alleen social media of een game niet te beperkt? De discussies leverden uiteindelijk een zestal nominaties op, die de stand van kids- en jongerenmarketing anno 2010 goed weerspiegelen.

In de categorie 'Beste kidsmarketingcampagne 2010' zijn genomineerd:

De Gogo's zijn hier! (C1000; Y? Not Just Film)

Dierendiploma (Meer Dieren Meer Mens, ComBat)

OLA IJstijd (OLA/Unilever; MTV Networks Advertising)

In de categorie 'Beste jongerenmarketingcampagne 2010' zijn genomineerd:

Social media campagne Nivea Visage Young (Beiersdorf; Red Chocolate).

COOLCAT Dance Battle (COOLCAT; Pink and Poodle)

Niteliner van Connexxion (GVU/Connexxion; Hansnel Groep)

De jury van de Perfecte Beat! 2010 bestaat uit Dennis Hoogervorst (Young Marketing), Patz van der Sloot, (CircusPatz), Eline Kwantes (MTV Networks / Nickelodeon), Esther Langerhorst (KidsVitaal), Ludo Keizer (TriggerBoys) en Thimon de Jong (Trendsactive). Het online kids- en jongerenpanel werd georganiseerd door WOOH.

De winnaars worden op 2 en 3 juni bekend gemaakt tijdens het jaarcongres Trends in kids- en jongerenmarketing in het Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. De genomineerden zullen daar hun cases presenteren, waarna de stemmen van de congresbezoekers bepalen wie de award in ontvangst mag nemen.





http://www.kidsenjongeren.nl