Gemeente Hoorn

Cliënten beoordelen dienstverlening WMO met 7,3

Inwoners die vanwege een lichamelijke beperking ondersteuning hebben gevraagd bij de gemeente Hoorn geven de dienstverlening gemiddeld een 7,3. Dat blijkt uit het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek onder WMO-cliënten. Aan dit onderzoek doen 17 gemeenten mee. De gemeente Hoorn biedt op basis van de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) ondersteuning aan mensen met lichamelijke beperkingen. Deze steun kan variëren van een scootmobiel of rolstoel tot hulp in de huishouding. De gemeente vindt het belangrijk om te weten wat mensen van deze ondersteuning vinden.

De Hoornse cliënten van wie de aanvraag werd toegekend geven de aanvraagprocedure een rapportcijfer van 7,4. Gemiddeld was dat 7,3. De mensen van wie de aanvraag werd afgewezen geven gemiddeld een 5,4 voor de aanvraagprocedure, iets boven het gemiddelde van 5,2. Cliënten zijn het meest tevreden over de tijd bij aanvraag en hebben het meeste moeite met de wachttijd tussen de aanvraag en het krijgen van hulp.

Cliënten uit Hoorn geven gemiddeld een 7,8 voor de hulp bij het huishouden. Over de keuzemogelijkheden tussen aanbieders is 93% tevreden. Cliënten zijn het meest tevreden over de informatievoorziening aan cliënten. Minder tevreden is men over de wisseling van medewerkers en de kwaliteit van het schoonmaakwerk. Ook het collectief vervoer scoort met een 6,4 iets onder het gemiddelde. Gemiddeld krijgt de WMO-dienstverlening een 7,3.

Wethouder Aart Ruppert is tevreden over de uitkomsten van het onderzoek. Door de bank genomen zijn mensen redelijk tevreden over onze dienstverlening, ondanks het feit dat wij aanvragen kritischer zijn gaan beoordelen en daardoor ook minder aanvragen toekennen. Maar we zijn er nog niet. Dit onderzoek helpt ons om de dienstverlening zo goed mogelijk aan te sluiten op de behoeftes van onze inwoners. Laatste wijziging van deze pagina: 10 mei 2010 Terug
Omhoog