Ingezonden persbericht


Persbericht

Schiphol, 11 mei 2010

'Speel de online Bunny Game en win een reis naar Mexico'

Zachte asferische daglens verbetert zicht in het donker

Jongeren die een bril of contactlenzen dragen, hebben problemen met goed zicht in slechte licht­omstandigheden. Dit blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Bausch+Lomb is gehouden onder ruim 500 jongeren in de leeftijd van 18 tot 30 jaar uit Nederland en België. Bausch+Lomb biedt als enige fabrikant een passende oplossing met een asferische, zachte daglens die het zien in slechte lichtomstandigheden aanmerkelijk verbetert.

Uit het onderzoek kan worden geconcludeerd dat de jongeren min of meer genoegen nemen met het feit dat het zien in minder goede lichtomstandigheden slecht is. Maar als deelnemer in het verkeer zou je 's avonds toch beter willen zien? Omdat de SofLens daily disposable van Bausch+Lomb als enige wél zorgt voor goed zicht onder moeilijke lichtomstandigheden wil de fabrikant dit bekend maken binnen de jongeren doelgroep. Bausch+Lomb doet dat op een ludieke manier, namelijk met een BUNNY-game: www.bunnygame.nl

Op een verrassende wijze wordt met de BUNNY-game aan jongeren duidelijk gemaakt dat je met deze daglenzen gewoon comfortabeler en beter kunt zien. Tijdens het gamen zien ze wanneer en in welke situaties zij hinder kunnen ondervinden van slecht zicht. Het game element houdt in dat men op witte konijntjes jaagt met de cursor. Door op de konijntjes te klikken kunnen punten worden verdiend. Dat gaat nog niet zo eenvoudig want de konijntjes maken allerlei rare bokkesprongen zodra de cursor ze heeft 'gevonden'. Snelheid van handelen is belangrijk voor de score. Met deze game is ook een prijs te winnen. En niet zomaar eentje! De winnaar van de BUNNY-game krijgt een vliegreis voor 2 personen naar Mexico inclusief hotelovernachting en ontbijt plus toegangskaarten voor enkele dagen van het wereldberoemde BPM festival op Playa del Carmen, een internationaal festival met uitsluitend top DJ's van over de gehele wereld. Dit geldt zowel voor spelers in Nederland als in België.

Overige uitkomsten onderzoek
Bausch+Lomb is continu op zoek naar ervaringen met betrekking tot goed zien die mannen en vrouwen in de leeftijd van 18 tot 30 jaar meemaken bij activiteiten in hun dagelijkse leven. Uit het onderzoek onder 509 jongeren in Nederland en België blijkt dat men vooral in slechte lichtomstandigheden vaak slecht zicht heeft. Men blijkt vlekken te zien of halo's rondom lampen (van bijvoor­beeld tegenliggers in het verkeer), men ervaart hinderlijke schitteringen of heeft te weinig contrast 's avonds in het verkeer of bij het uitgaan. De meest gemelde problemen van slecht zien tijdens slechte lichtomstandigheden zijn:
· last van wazig zicht of vlekken rondom lampen (29%);
· last van halo's (kringen) rondom lampen (42%);
· last van weinig contrast (28%);

· last van lichtschitteringen rondom lampen (37%).

Asferische contactlens
Bausch+Lomb heeft als enige contactlens fabrikant een zachte asferische daglens. Dit naar aanleiding van diverse internationale onderzoeken waaruit blijkt dat een veel gehoorde klacht het slechte zicht in slechte lichtomstandigheden is. Deze bevindingen worden nu ook in ons land met onderzoek onder jongeren bevestigd. De SofLens daily disposable contactlens heeft een asferische ontwerp, hierdoor komen alle lichtstralen samen op 1 punt op het netvlies waardoor het beeld helder en scherp wordt geprojecteerd. Met de SofLens daily disposable contactlenzen van Bausch+Lomb kan dus iedereen wèl helder en scherp zien, zelfs in slechte lichtomstandig­heden.

Geen gedoe met schoonmaken
Veel jongeren geven aan dat ze het elke dag schoonmaken van contactlenzen "gedoe" vinden. Het antwoord daarop zijn daglenzen. Deze hoeven namelijk niet te worden schoongemaakt maar worden aan het einde van de dag gewoon weggegooid. Gemakkelijker kan bijna niet.

Meer uitleg over de campagne, voordelen van SofLens en verkooppunten zijn te vinden op www.wiljijechtalleszien.nl.

De BUNNY-game van Bausch+Lomb is vanaf heden live. Om de jongeren zoveel mogelijk bewust te maken van de voordelen van goed zien in slechte lichtomstandigheden, wordt de game ondersteund door communicatie via internet en social media.