Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Online fietsen kopen tot 25 procent goedkoper dan in winkel

Amsterdam, 11 mei 2010 - Nederland is en blijft een fietsland. Vorig jaar zijn er 1,3 miljoen fietsen in Nederland verkocht. 84 procent van de Nederlanders bezit één of meer fietsen, hetgeen neerkomt op een totaal van 18 miljoen fietsen. Affiliate marketing netwerk M4N is begin dit jaar met een aantal adverteerders gestart om fietsen via internet te verkopen.

Jesse Le Grand, account manager bij M4N: 'We zijn begin dit jaar met een vijftal leveranciers aan de slag gegaan, waaronder www.fietsenwinkel.nl. Er worden gemiddeld 500 fietsen per maand via ons netwerk verkocht. Dat is beter dan verwacht.'

M4N verwacht eind dit jaar honderd fietsen per dag te verkopen met behulp van affiliate marketing. 'Het voordeel loopt op tot 25 procent', weet Le Grand. Dit is mogelijk doordat er geen gebruik wordt gemaakt van een showroom en doordat er door de grote volumes lagere inkoopprijzen mogelijk zijn. Deze kostenbesparing gaat rechtstreeks naar de consument. De fietsen worden gemonteerd afgeleverd en er geldt een niet-goed-geld-terug-garantie. 'Je kunt de fiets dus ook terugsturen als je de kleur bij nader inzien niet mooi vindt, of de fiets niet lekker rijdt', aldus Le Grand.

Jos Wiebring is oprichter van Fietsenwinkel.nl: 'We werken vanaf januari samen met M4N. De toename van de verkopen in de eerste maanden is veelbelovend. We hebben er een goed gevoel bij en de verwachtingen voor de toekomst zijn hooggespannen.' Wiebring zit al dertig jaar in het vak. In de fysieke winkel Edwin Groen Tweewielers in Heerhugowaard werd in 2006 het idee geboren om 'online te gaan'. Inmiddels is fietsenwinkel.nl de bekendste fietsenwebsite in Nederland. Wiebring is nuchter: 'De internetverkoop zal op een gegeven moment wel stabiliseren. Dan zien we wel weer verder.'

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie www.m4n.nl.