Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Publiek kiest Politieke Slagzin Aller Tijden

Vanaf 11 mei kunnen alle Nederlanders via www.kiesjeslagzin.nl hun stem uitbrengen op de beste Politieke Slagzin Aller Tijden. Ook een vakjury onder leiding van Hans Hillen zal een keuze maken. Op 9 juni vinden de verkiezingen plaats. In de aanloop naar deze verkiezingen sparen partijen kosten noch moeite de kiezer te overtuigen van hun voornemens voor de toekomst van ons land. Partijen geven een krachtige verkiezingsbelofte af, bij voorkeur verpakt in een pakkende en unieke slagzin.

Het GVR (Genootschap voor Reclame) is benieuwd welke politieke slagzin de afgelopen eeuw de meeste impact heeft gehad. Welke slogan is het meest blijven hangen of spreekt de kiezer nu het meest aan? Daarom kan het Nederlandse publiek via www.kiesjeslagzin.nl bepalen wat de beste Nederlandse Politieke Slagzin Aller Tijden is:


1. Uw plaats aan den stormram is nog vrij (SDAP, ca. 1920)
2. Houdt koers! (Vrijzinnig Democraten, 1922)
3. 's Lands stuurman (ARP, 1925)

4. Vrijzinnige vrouwen, waakt tegen roode of zwarte overheersching (Vrijheidsbond, 1929)
5. Minder zorg, meer blijheid (SDAP, 1937)

6. Houd de vrijheid hoog (VVD, 1956)

7. PSP. Ontwapenend (PSP, 1971)

8. Laat Lubbers zijn karwei afmaken (CDA, 1989)
9. De VVD werkt (VVD, 1989)

10. Kies Kok (PvdA, 1994)

11. Samenleven doe je niet alleen (CDA, 1998)

12. Stem tegen, stem SP (SP, 1998)

13. D66 maakt het verschil (D66, 2002)

14. At your service! (Lijst Pim Fortuyn, 2002)
15. Ga stemmen, desnoods op ons (Partij van de Toekomst, 2003)
16. Knokken voor wat kwetsbaar is (Groen Links, 2003)
17. Betrokken betrouwbaar Balkenende (CDA, 2003)
18. Stem vóór! Stem SP (SP, 2003)

19. Boe roepen is makkelijk. D66. Het andere geluid (D66, 2004)
20. Eigenlijk bent u een D66-er (D66, 2006)

Op www.kiesjeslagzin.nl kun je van 11 tot 25 mei je stem uitbrengen. Voor 1 juni zal de winnaar van de Politieke Slagzin Aller Tijden op de website en in de media bekend worden gemaakt. Naast de publieksverkiezing maken ook communicatieprofessionals onder leiding van Eerste Kamerlid Hans Hillen een keuze. Drie jaar geleden heeft het GVR bij haar 80-jarig jubileum de verkiezing van de beste Commerciële Slagzin Aller Tijden gehouden. Winnaar werd toen "Wij van WC-eend adviseren WC-eend".

Het GVR
Het GVR bestaat 83 jaar en is het oudste genootschap uit het communicatievak. GVR stelt zich tot doel mensen uit alle communicatiegeledingen bij elkaar te brengen om zo het vak verder te ontwikkelen. Vanuit deze houding stond het GVR aan de wieg van belangrijke initiatieven als de Reclame Code Commissie, Het Slagzinnenregister, Het Reclamearsenaal, Het eerste Nederlandse Reclamecongres, De Sponsorring en het CMC. De Slagzinnencommissie toetst en registreert slagzinnen, om daarmee mogelijke navolging te helpen voorkomen. De slagzinnen worden beoordeeld op uniekheid in relatie tot het product of de dienst waarvoor de slagzin reclame maakt.

Einde bericht




Ingezonden persbericht