Huis sneller verkopen via Hyves en Twitter

12/05/2010 16:09

ERA Nederland NV

"Geniaal in al zijn eenvoud. Een hele goede aanvulling op onze eigen contactnetwerken. Met een muisklik een hele gerichte groep mensen in stelling brengen voor de verkoop van je huis. Wij gaan er de markt mee veranderen!" Dat is de mening van Sandra Lopulalan, directeur van ERA Nederland NV. Vanaf vandaag krijgen verkopers via hun eigen sociale netwerken zoals Hyves of Twitter de mogelijkheid om al hun contacten, familie, kennissen en collega's in te schakelen bij de verkoop van hun huis.

Heeft dat wel zin? Sandra Lopulalan vindt van wel: "Integendeel! Hoort, zegt het voort. Deze oude wijsheid is tot op de dag actueel, ook al veranderen de middelen. Was het vroeger het uitwisselen van ervaringen bij de verjaarsvisite of bij de kapper, in de loop der tijden zijn de communicatiemiddelen behoorlijk uitgebreid. De laatste jaren zijn social media enorm in opkomst. Door e-mail, Hyves, Facebook, LinkedIn en sinds enige tijd Twitter hebben mensen veel meer contact met elkaar. Niet alleen de kring van bekenden, familie en vrienden zitten in zo'n netwerk. Ook hun vrienden, die je zelf vaak niet of nauwelijks kent, hebben toegang tot zo'n netwerk. En via Twitter kom je in contact met mensen die je nooit ontmoet hebt, maar die toch ervaren worden als bekenden of zelfs vrienden. En informatie die je uit je sociale netwerk ontvangt wordt beter opgemerkt en gewaardeerd dan een advertentie in de krant.

ERA-makelaars bieden alle woningverkopers vanaf nu een "HelpMee!" service aan. Hiermee kan men bijvoorbeeld in een paar klikken zijn of haar Hyves vrienden informeren over de verkoop. En net zo makkelijk kunnen al die vrienden het huis weer doorsturen naar hun vrienden. Omdat mensen je kennen en je een snelle verkoop gunnen, zal een groot deel van je contacten dat voor je willen doen. Alle contacten vormen samen het 'Promoteam' van de verkoper. Elke promoteam lid krijgt punten voor de promotie. Hoe meer contacten hij of zij zelf werft voor het promotie team, des te meer punten. Op de "HelpMee!"-website kan iedereen zien hoe veel punten er verdiend zijn en wie de 'beste' promotors zijn. Het is dus mogelijk 'topscorer' van het team te worden. Dit spelelement maakt het ook nog eens 'fun' om mee te helpen'!

Doet de makelaar dan nog wel zijn werk? Sandra Lopulalan: 'Sociale netwerken zijn per definitie persoonlijk en een makelaar kan deze netwerken zelf niet benaderen. Met ERA's "HelpMee!" werken verkoper en makelaar nu nog meer samen. De makelaar zorgt voor een optimale presentatie op woningwebsites en in gedrukte media, de verkoper schakelt zijn of haar sociale netwerken in. Dat is nu voor het eerst en bovenop de bestaande promotie. Het is gemakkelijk te doen, maar geeft je als verkoper ook zekerheid dat je huis optimaal gepresenteerd wordt. En doordat "HelpMee!" verwijst naar de "officiële" presentatie op internet, weet je als verkoper zeker dat de juiste gegevens worden rondgestuurd. Verandert er iets in die presentatie? Dan verandert dat automatisch en direct mee in al die links op al die Hyves-pagina's, Facebookpagina's enzovoorts. Heel gemakkelijk dus en heel doeltreffend!'

ERA's "HelpMee!" is nieuw in Nederland (overigens kosteloos) en exclusief beschikbaar voor mensen die hun huis in verkoop geven bij een ERA-makelaar.

ERA-makelaars zijn actief op 235 plaatsen in Nederland en België. U vindt het woningaanbod op www.era.nl. Alle ERA-makelaars zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM).