Dennis Mikkelsen benoemd tot Manager Audax Digital.
Audax zal per 1 juli 2010 alle internetactiviteiten van de
consumentendivisies Retail en Uitgeverijen bundelen tot een nieuwe
businessunit genaamd Audax Digital. Audax onderstreept hiermee het
belang tot verdere ontwikkeling van haar online Retail- en
Uitgeefactiviteiten. De voorgenomen centralisatie heeft tot gevolg dat
de internetafdeling van de AKO
leeswinkelketen www.ako.nl wordt samengebracht met de eveneens in
Amsterdam
gevestigde internetafdeling van de grootste Audax uitgeverij. Audax
Publishing is
onder andere uitgever van de weekbladen Vriendin, Weekend, HP/De Tijd
en
maandbladen waaronder Girlz, Glossy en AvantGarde. Titels welke alle op
dit
moment al zowel als tijdschrift verschijnen als ook op internet
vertegenwoordigd zijn.
Door de krachtenbundeling beoogd Audax de komende jaren versneld
invulling te
kunnen geven aan haar digitale ambities.
Dennis Mikkelsen (31) zal de nieuwe businessunit gaan leiden. Mikkelsen
is begin
2009 in dienst getreden bij AKO als manager Online. Daarvoor werkte hij
ondermeer
als Formulemanager Internet bij ING (Postbank) en als account manager
bij
internetbureau Clockwork. Natasha Tjon-A-Loi zal vanuit de nieuwe
organisatie
verantwoordelijk zijn voor het opzetten van de online sales in nauwe
samenwerking
met Audax Media. De nieuwe businessunit wordt gehuisvest bij de
uitgeverij.
Eind 2009 heeft AKO het Zwolse internetbedrijf Netivity
(www.netivity.nl) opdracht
gegeven voor de ontwikkeling van een compleet nieuw webplatform. Medio
juni zal
de compleet vernieuwde online boekenwinkel www.ako.nl live gaan. In het
najaar
van 2010 zullen voor meerdere tijdschriftentitels eveneens vernieuwde
websites
worden gelanceerd.