Audax Woensdag 12 Mei, 2010

Dennis Mikkelsen benoemd tot Manager Audax Digital.

Audax zal per 1 juli 2010 alle internetactiviteiten van de consumentendivisies Retail en Uitgeverijen bundelen tot een nieuwe businessunit genaamd Audax Digital. Audax onderstreept hiermee het belang tot verdere ontwikkeling van haar online Retail- en Uitgeefactiviteiten. De voorgenomen centralisatie heeft tot gevolg dat de internetafdeling van de AKO leeswinkelketen www.ako.nl wordt samengebracht met de eveneens in Amsterdam gevestigde internetafdeling van de grootste Audax uitgeverij. Audax Publishing is onder andere uitgever van de weekbladen Vriendin, Weekend, HP/De Tijd en maandbladen waaronder Girlz, Glossy en AvantGarde. Titels welke alle op dit moment al zowel als tijdschrift verschijnen als ook op internet vertegenwoordigd zijn. Door de krachtenbundeling beoogd Audax de komende jaren versneld invulling te kunnen geven aan haar digitale ambities.

Dennis Mikkelsen (31) zal de nieuwe businessunit gaan leiden. Mikkelsen is begin 2009 in dienst getreden bij AKO als manager Online. Daarvoor werkte hij ondermeer als Formulemanager Internet bij ING (Postbank) en als account manager bij internetbureau Clockwork. Natasha Tjon-A-Loi zal vanuit de nieuwe organisatie verantwoordelijk zijn voor het opzetten van de online sales in nauwe samenwerking met Audax Media. De nieuwe businessunit wordt gehuisvest bij de uitgeverij.

Eind 2009 heeft AKO het Zwolse internetbedrijf Netivity (www.netivity.nl) opdracht gegeven voor de ontwikkeling van een compleet nieuw webplatform. Medio juni zal de compleet vernieuwde online boekenwinkel www.ako.nl live gaan. In het najaar van 2010 zullen voor meerdere tijdschriftentitels eveneens vernieuwde websites worden gelanceerd.