Amsterdam RAI investeert in marketing
10 mei 2010
Met de benoeming van Yvonne Nassar (35), Head of Marketing &
Innovation, en Marieke Visser (35), Head of Marketing Services, maakt
Amsterdam RAI een professionaliseringsslag op het gebied van haar
marketing activiteiten.
Amsterdam RAI kijkt vooruit en investeert in haar organisatie om
verdere groei in binnen- en buitenland te bewerkstelligen. Met een
marketing front op haar twee belangrijkste divisies wil de RAI wensen
van organisatoren, exposanten en bezoekers beter in kaart brengen en op
huidige en toekomstige ontwikkelingen inspelen.
De divisie Exhibitions is verantwoordelijk voor de exploitatie en
ontwikkeling van de 25 eigen nationale en internationale beurstitels.
Marieke Visser, Head of Marketing Services, zal bij RAI Exhibitions
verantwoordelijk zijn voor alle marketing gerelateerde afdelingen met
als doel het optimaal benutten van de mogelijkheden die RAI Exhibitions
heeft in zowel de B2B als de B2C markt.
Naast de eigen beurstitels faciliteert en accommodeert Amsterdam RAI
evenementen van derden. Bij Amsterdam RAI Convention Centre zal Yvonne
Nassar als Head of Marketing & Innovation verantwoordelijk zijn voor
het opzetten van de nieuwe afdeling Marketing & Innovatie, het
marketingbeleid en de (inter)nationale positionering van de locatie.
Achtergrond:
Marieke Visser's achtergrond ligt in de uitgeverij branche, in eerste
instantie in marketing bij VNU Business Publications en de laatste
jaren in algemeen management van multimediale portfolio's voor
uitgevers in zowel Nederland als Groot Brittannië. Bij recente
werkgevers Reed Business en Marqit heeft haar focus gelegen op het
lanceren, ontwikkelen en uitbouwen van online businessmodellen, als
stand alone product of geïntegreerd in een bestaande merkpropositie.
Yvonne Nassar heeft 13 jaar internationale marketingervaring binnen de
hotel- en meetingbranche en zakelijke dienstverlening. Bij Dolce Hotels
& Resorts heeft zij in Nederland, Groot Brittannië en Frankrijk
gewerkt, waar zij sales & marketingafdelingen heeft opgezet en in haar
laatste functie verantwoordelijk was voor het Europese marketing & PR
beleid. Voor het Engelse recruitmentbedrijf Badenoch & Clark keerde
Nassar in 2008 terug naar Nederland, waar zij een internationale
rebranding heeft geleid.
*
Amsterdam RAI