Manhattan Associates introduceert Distributed Selling voor online en mobiele orderplaatsing
Orderapplicatie binnen Distributed Order Management 2010 optimaliseert multichannel retail

Nieuwegein - 12 mei, 2010 - Manhattan Associates (NASDAQ: MANH) blijft innovatie in multichannel retail stimuleren met de introductie van Distributed Selling. Deze applicatie stelt retailers in staat om klanten online en mobiel orders te laten plaatsen binnen verschillende verkoopkanalen. Dit met dezelfde functionaliteit en dienstverlening als geboden wordt via het callcenter of in de fysieke winkel. De applicatie maakt onderdeel uit van Manhattan's Distributed Order Management-oplossing. Distributed Selling kan worden gebruikt op mobiele apparaten, point-of-sale-systemen en iedere andere applicatie of apparaat waarmee een webverbinding tot stand wordt gebracht. Daarnaast biedt Distributed Selling retailers ondersteuning bij de betalingsafhandeling van iedere bestelling, ongeacht de locatie waar de bestelling geplaatst is.

Om de callcenter en in-store orderverwerkingsmogelijkheden te ondersteunen, heeft Manhattan Distributed Selling Services ontwikkeld. Hiertoe kan toegang worden verkregen via de Order Lifecycle Modeller, een Eclipse-gebaseerde workflow modelleer-tool binnen Distributed Order Management. De browsergebaseerde applicatie bevat voorzieningen voor pricing, promotiemanagement, BTW-berekening, betalingsverwerking (inclusief authorisatie, re-authorisatie, fraude-detectie en eindafrekening) en facturatie. De oplossing is speciaal bestemd voor gebruik in zowel winkels als callcenters waar reactiesnelheid cruciaal is.

"Distributed Selling versterkt Manhattan's mogelijkheden om Zero Disappointment Retail(TM)-oplossingen aan klanten aan te bieden", zegt Pieter Van den Broecke, Managing Director Centraal-Europa bij Manhattan Associates. "Hiermee onderstrepen we onze visie dat retailers met een platform van multichannel-applicaties het beste in staat zijn om een uniforme merkbeleving te bieden voor een consistente klantervaring.”

In aanvulling op Distributed Selling, heeft Manhattan de 2010-editie van Distributed Order Management, onderdeel van het Order Lifecycle Management-platform binnen het Manhattan SCOPE®-platform, verder geïntegreerd met IBM® WebSphere® Commerce. Deze combinatie voorziet retailers van een complete serie multichannel-oplossingen. Distributed Order Management 2010 wordt geleverd met een gecertificeerde integratie-adapter voor WebSphere Commerce V7, waarmee wordt voorzien in een aantal complexe multichannel-scenario's.

Naast de integratie met WebSphere Commerce en betalingsverwerking/BTW-integratie met Manhattan partners CyberSource en Vertex, blijft Distributed Order Management integratie met de Manhattan Supplier Enablement-, Store Gateway- en Warehouse Management-applicaties ondersteunen. Deze integratie stelt de Manhattan SCOPE multichannel-suite in staat om ondersteuning te bieden voor het gehele proces van orderaanname tot orderafhandeling. Dit omvat onder meer het beheren en uitvoeren van orders, zowel vanaf traditionele locaties (het distributiecentrum) als niet-traditionele locaties, zoals 'dropship'-leveranciers en winkels.

Distributed Order Management 2010 bevat tevens een algoritme om bestellingen vanuit de winkelvoorraad naar klanten te distribueren en voor een overdracht tussen locaties. Deze formule houdt rekening met het actuele voorraadniveau van een winkel in relatie tot het standaardniveau, de huidige beschikbare arbeidskracht van de winkel, de geografische ligging ten opzichte van de bestellingslocatie en alle actuele uitzonderingen die binnen het netwerk optreden.

Het Manhattan SCOPE-portfolio is ontwikkeld op een supply chain proces-platform dat de communicatie tussen applicaties binnen verschillende suites faciliteert. Hiermee is het mogelijk de specifieke supply chain-behoeften van iedere Manhattan-klant te adresseren. Manhattan SCOPE-oplossingen zijn ontworpen om dagelijkse processen realtime te optimaliseren, vanuit Ă©Ă©n gebruiksvriendelijke interface.