Hemelvaartsdag is het Onder de Douche meezing Dag

28/04/2010 09:56

Text 100 B.V.

Warm je stembanden maar vast op:

Hemelvaartsdag is het Onder de Douche meezing Dag!

Facebook en Hyves pagina geopend naar aanleiding onderzoeksresultaten: helft van de Nederlanders zingt regelmatig onder de douche

AMSTERDAM - 28 april 2010 - Duizenden mensen zullen op 13 mei onder de douche gaan zingen tijdens de internationale officiële 'Onder de Douche meezing Dag'. Om dit niet onopgemerkt voorbij te laten gaan is er een Facebook en Hyves pagina geopend om zo veel mogelijk mensen op te roepen om mee te doen. Wereldwijd hebben mensen al aangegeven aan deze actie mee te willen doen.

'Onder de Douche meezing Dag' is bedacht door JBL, de maker van hoge kwaliteitsgeluidsapparatuur. Deze speciale dag staat ook in het teken van de lancering van de nieuwe speakerdock en alarmklok, de JBL On Time(TM) Micro. Deze zorgt ervoor dat je voortaan met een goed humeur wakker wordt, door je te wekken met je favoriete muziek middels je MP3 speler. Perfect om je klaar te stomen voor een solo onder de douche.

Bas van de Rijt, Marketing Manager Benelux van JBL zegt: "Onder de douche zingen wordt universeel beschouwd als een leuke, luchtige activiteit en wordt eigenlijk wereldwijd door mensen gedaan. Er is geen betere manier om jezelf wakker te maken en om in een goede stemming te komen zodat je die dag er goed tegen aan kan. Of je nou het type bent dat liever in het geheim onder de douche een privé concert geeft of het liefst uit volle borst zingt en het je niet uitmaakt wie het horen mag; wij dagen iedereen uit om mee te doen met de 'Onder de Douche meezing Dag campagne'."

JBL heeft voor deze campagne de gewoontes van het zingen onder de douche van Nederlanders onderzocht. Hieruit bleek dat 50% van de onderzochten daadwerkelijk onder de douche zingt en bijna de helft (41%) zingt zelfs regelmatig.

Klassiekers blijken het meest favoriet te zijn om in de badkamer te zingen, met op nummer één het liedje 'Singing in the rain' van Gene Kelly (27%). Daarnaast was 'Dancing Queen' van Abba met 20% ook erg populair. 53% van de Nederlanders zingt het liefst de klassiekers, maar ook Top 40 liedjes zijn met 39% erg geliefd.

De meesten mensen gaven aan vooral te zingen onder de douche omdat het ontspannend is (68%). Twee andere redenen die werden opgegeven zijn "Omdat niemand mij daar kan horen" (19%) en "Mijn stem klinkt beter door de echo van de badkamer" (19%). Het merendeel omschrijft haar zangstijl als "Vals, maar wel enthousiast".

Terwijl de meeste mensen het liefst in hun eentje zingen, heeft toch 16% weleens een duet gezongen onder de douche. Als Nederlanders mochten kiezen zingen ze het liefst met zangeres Shakira (26%) of met Lionel Richie (13%). Omdat de OnTime Micro je aangenamer wakker maakt met je favoriete nummers, heeft JBL ook de ondervraagden de vraag gesteld hoe ze normaal wakker worden elke ochtend. Hieruit bleek dat de gemiddelde tijd kwart voor acht is dat Nederland op staat. Een kwart van de Nederlanders wordt nog met een ouderwetse alarmklok met buzzer gewekt. 16% vindt onder de douche zingen een goede manier om wakker te worden.

Als de ondervraagden zouden moeten kiezen met welk nummer ze elke ochtend wakker zouden mogen worden, waren de antwoorden aardig verdeeld. 'Beautiful Day' van U2 (19%), 'Simply the best van Tina Turner' (12%) en 'Wake Me Up, before You Go-Go' van Wham (11%) stonden in de absolute Top 3.

Iedereen die van zingen onder de douche houdt kan dit laten blijken door lid te worden van de 'Sing in the Shower Day' groep op Facebook of de 'Onder de Douche meezing Dag' Hyves pagina, maar natuurlijk ook door trots mee te zingen onder de douche op 13 mei.

Facebook: http://www.facebook.com/singintheshowerday

Hyves: http://douchemeezingdag.hyves.nl/

JBL On Time Micro: http://www.jbl.com/NL-NL/Products/Pages/ProductDetails.aspx?PID=OT-MICROBLKE?=1?=0?=1





http://www.facebook.com/singintheshowerday