RTL 5 tv-magazine in de lift


Opmerkelijke en niet alledaagse onderwerpen in trendy tv-magazine

HILVERSUM, 20100513 -- Fleurige flessencondooms, zelfingenomen kunstenaars, fluisterstille motorboten, kibbelende presentatoren, aangeschoten sommeliers, antieke auto's van twee ton, Kemakeur-proeven die mislukken en een verrassende kijk achter de schermen bij de meubelfabriek van Jan Des Bouvries: het zijn de opmerkelijke ingredienten van het infotainment tv-magazine LifestyleXperience. Het RTL 5 zondagmiddag programma is langzaam op weg de kijker te bekoren met niet alledaagse lifestyle items die in vliegende vaart voorbijflitsen. Stijgende kijkcijfers en een beter RTL-tijdslot op de zondagmiddag geven aan dat het programma in de lift zit.

LifestyleXperience, dat een regionaal TV verleden heeft en vorig jaar onder andere te zien was op kleinere commerciele zenders als Regio 22, Brug TV,  Kanaal 13 en Graafschap TV, heeft nationale potentie en toont dat aan door 25 minuten lang opmerkelijke of interessante onderwerpen de revu te laten passeren. Voordat het saai wordt zit de kijker al weer in een volgend, dynamisch belichte omgeving. De presentatie is in handen van een weinig voor de hand liggend TV-duo dat niet schroomt elkaar voor de camera af te katten of voor de gek te houden: Sanne Heijen (Tijd voor Tien, Puzzeltijd, Lijn 4) en Arno Raymakers (Business Class, Liveshop, Onderweg naar Morgen).

In aflevering zes van zondag 16 mei 2010 gaat LifestyleXperience onder andere op bezoek bij de winnaar van 'Beste Zelfstandige Winkel van Nederland', wordt presentatrice Sanne verleid onder de douche, krijgt de kijker interessante tips over woningrenovatie en stuurt een Kids & Lifestyle-organisatie presentator Arno op pad met de opdracht kadootjes uit te delen aan kinderen die het niet zo gemakkelijk hebben.


RTL 5 - iedere zondagmiddag 16:35u - 17:05u.
Herhaling op zaterdagmiddag 15.30u - 16:00u.
www.rtl.nl/programma/lifestylexperience

PERSFOTOS OPNAMES EN PRESENTATOREN BESCHIKBAAR
Informatie: info@newcontent.nl