Frugi Venta (Groenten en Fruit Handelsplatform Nederland)


17-05-2010
Website campagne It's Alive goed bezocht

De eerste drie weken na de officiële kick-off van de campagne It's Alive, bezochten 22.876 bezoekers gemiddeld 9 minuten de website www.nederlandsetuinbouw.nl. Wat verder opvalt is dat In de Klas best goed scoort en dat ongeveer een kwart van de bezoekers doorklikt naar Beroepen.

De eilanden Creatie en Techniek scoren vooralsnog het hoogst. Dit kan worden verklaard doordat Creatie bovenaan in het menu staat en Techniek vooraan bij de overview van het eiland. Bij beroepen zie je per eiland duidelijke uitschieters zoals bloemist en hovenier bij Creatie; Assistent bedrijfsleider bij duurzaamheid; in- verkoper bij Internationale handel; manager logistiek bij Logistiek, data-analist 1 en 2 bij Techniek; teler/ondernemer; coördinator kweek bij Voeding en assistent veredelaar bij Wetenschap. Opvallend is dat de beroepen die een aflevering hebben in het programma Wat te doen voor je Poen, hier allemaal bij zitten.

Column
Op www.leerlingen.com staat een column van presentator Sascha Visser over hoe hij zijn meeloopdagen in de Nederlandse Tuinbouw heeft ervaren. Hier komen meer columns van bekende Nederlandse jongeren bij.

TOP 10 aantal bezoekers
Creatie - 5505
Techniek - 5319
Internationale handel - 4019
In de Klas - 3948
Logistiek - 3774
Duurzaamheid - 3506
Voeding - 3497
Wetenschap - 2726
Over Ons - 1402
Creatie Beroepen - 1247