Frugi Venta (Groenten en Fruit Handelsplatform Nederland)
17-05-2010
Website campagne It's Alive goed bezocht
De eerste drie weken na de officiële kick-off van de campagne It's
Alive, bezochten 22.876 bezoekers gemiddeld 9 minuten de website
www.nederlandsetuinbouw.nl. Wat verder opvalt is dat In de Klas best
goed scoort en dat ongeveer een kwart van de bezoekers doorklikt naar
Beroepen.
De eilanden Creatie en Techniek scoren vooralsnog het hoogst. Dit kan
worden verklaard doordat Creatie bovenaan in het menu staat en Techniek
vooraan bij de overview van het eiland. Bij beroepen zie je per eiland
duidelijke uitschieters zoals bloemist en hovenier bij Creatie;
Assistent bedrijfsleider bij duurzaamheid; in- verkoper bij
Internationale handel; manager logistiek bij Logistiek, data-analist 1
en 2 bij Techniek; teler/ondernemer; coördinator kweek bij Voeding en
assistent veredelaar bij Wetenschap. Opvallend is dat de beroepen die
een aflevering hebben in het programma Wat te doen voor je Poen, hier
allemaal bij zitten.
Column
Op www.leerlingen.com staat een column van presentator Sascha Visser
over hoe hij zijn meeloopdagen in de Nederlandse Tuinbouw heeft
ervaren. Hier komen meer columns van bekende Nederlandse jongeren bij.
TOP 10 aantal bezoekers
Creatie - 5505
Techniek - 5319
Internationale handel - 4019
In de Klas - 3948
Logistiek - 3774
Duurzaamheid - 3506
Voeding - 3497
Wetenschap - 2726
Over Ons - 1402
Creatie Beroepen - 1247