Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

17 mei 2010

MSC-keurmerk in de schijnwerpers bij Albert Heijn

Tijdens de AH puur&eerlijk weken van Albert Heijn kunnen klanten in het visschap bij de supermarktketen nog gemakkelijker voor gecertificeerd duurzame vis kiezen. Het merk AH puur&eerlijk helpt klanten bij het maken van een verantwoorde keuze, waaronder duurzame vis die het MSC-keurmerk draagt.

Het wereldwijde toonaangevende keurmerk voor duurzaam gevangen vis van de Marine Stewardship Council (1) organiseert samen met Albert Heijn een gezamenlijke promotie. De winkelcampagne zal consumenten helpen een bewuste keuze te maken als ze vis kopen. Door vis te kopen met het MSC-keurmerk, dragen ze bij aan het tegengaan van overbevissing en zorgen ze dat generaties na hen nog steeds van vis kunnen genieten.

De campagne zal van 17 mei tot en met 6 juni in de Albert Heijn winkels lopen. Meer dan 800 winkels doen mee met een breed assortiment MSC gecertificeerde producten.

Saatchi & Saatchi
De communicatiestrategie van de MSC is ontwikkeld in samenwerking met het internationaal bekende bureau, Saatchi & Saatchi, dat haar diensten pro-bono aanbood. Het verbeterde logo van het MSC-keurmerk werd in juli 2009 geïntroduceerd. De samenwerking met AH is na de joint marketing campagne met Sainsbury in Engeland en 'Les jours bleus' (Connétable, Findus, Labeyrie bij Carrefour) in Frankrijk, de volgende fase binnen de wereldwijde MSC campagne om partners meerwaarde te verschaffen. De campagnes zijn opgezet om bekendheid van het MSC-keurmerk te vergroten en tegelijkertijd de geloofwaardigheid van de duurzaamheidsclaims van deelnemende merken en retailers te onderstrepen.

Albert Heijn
Albert Heijn introduceerde de eerste MSC gecertificeerde producten in 2009. Het assortiment is sindsdien uitgebreid tot 23 producten met MSC-keurmerk onder de categorie AH puur&eerlijk duurzame vangst (2)in de koel- en vriesschappen. Albert Heijn heeft het grootste volume MSC gecertificeerde private label producten in Nederland.

Wat zegt de MSC
Nathalie Steins, MSC Manager Benelux, zegt: "Ik ben blij te zien, dat na Engeland en Frankrijk, nu ook in Nederland een gezamenlijke marketing campagne plaats vindt. Klanten bij Albert Heijn kunnen nu gemakkelijker hun weg naar het schap met gecertificeerde duurzame vis vinden. Hoe meer mensen het keurmerk leren kennen en bij hun inkopen een bewust keuze hiervoor maken, hoe meer vissers worden gestimuleerd om duurzaam te gaan vissen en hoe sneller de visbestanden weer gezond worden."

Voor een overzicht van de visproducten met MSC-keurmerk, die bij Albert Heijn verkrijgbaar zijn, kijk op: http://www.msc.org/samenwerking/joint-marketing/albert-heijn-puur-eerlijk-2010

EINDE