Ingezonden persbericht


Nieuwe Algemeen Directeur voor internetadviesbureau Jungle Minds

Amsterdam, 17 mei 2010 - Internetadviesbureau Jungle Minds maakt bekend dat Herman-Jan Carmiggelt (45) is benoemd tot nieuwe Algemeen Directeur. Carmiggelt volgt Geert-Jan Smits op. Smits blijft zich richten op strategie, business development en commercie voor Jungle Minds en enkele internet start-ups.

Carmiggelt was Vice President bij Capgemini Consulting en verantwoordelijk voor de Top line Growth afdeling. In deze functie hielp hij organisaties bij hun transitie naar (online) platforms met sterke focus op klantinteractie. Binnen Jungle Minds zal hij zijn ervaring inzetten voor het ontwikkelen van groeistrategieën die de bedrijfsprestaties aantoonbaar verbeteren. Carmiggelt heeft ervaring in een groot aantal sectoren waaronder financiële dienstverlening, retail, telecom, media & entertainment.

"Om in deze wereld een rol van betekenis te kunnen spelen, zijn buitengewone prestaties nodig. Dat lukt een onderneming alleen met een sterke strategie en creatieve mensen. Jungle Minds helpt bedrijven als ING, Schiphol en Wehkamp bij het realiseren van groei door de inzet van internet. De consument van vandaag vraagt veel meer om interactie dan organisaties momenteel kunnen bieden. Internet is hierbij een centraal onderdeel van de bedrijfsstrategie van vrijwel elke onderneming geworden," aldus Carmiggelt. "Om dit te realiseren, richten wij ons meer dan ooit op strategie, ontwerp en op de transformatie van bedrijven." Jungle Minds verwacht dat deze organisatorische verankering steeds belangrijker wordt. Carmiggelt zal met zijn ervaring en drive invulling geven aan deze visie en de verdere groei van het bureau.

Smits (38), oprichter van Jungle Minds en sinds 1999 gespecialiseerd in strategische internetprojecten, blijft aan het bedrijf verbonden. Hij blijft zich richten op strategie, business development en commercie. Jungle Minds heeft sinds de oprichting tien jaar geleden een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Het werkterrein is uitgebreid van een onderzoeksbureau naar een volwaardig advies- en ontwerpbureau met een viertal diensten: onderzoek, strategisch advies, concept & ontwerp en interim.

In 2008 veranderde de naam van Jungle Rating naar Jungle Minds. Smits: "De nieuwe naam benadrukt de mensen achter ons bureau. Het zijn immers onze medewerkers die samen met de klant bedrijfsresultaten behalen. Met onze diensten zorgen we ervoor dat ondernemingen en instellingen de kansen van het internet maximaal benutten."

Over Jungle Minds
Jungle Minds is een toonaangevend internetadviesbureau dat de top-200 bedrijven en instellingen van Nederland en België adviseert op het gebied van internet. Het bureau is gevestigd in Amsterdam. Het team bestaat uit 60 internet professionals en biedt diensten aan op het gebied van: Internetonderzoek, Strategisch advies, Concept & Ontwerp en Interim diensten. Klanten van Jungle Minds zijn ondermeer: Alliander, Deli XL, ING, Rabobank, Sanoma Uitgevers, Schiphol, Telfort en Wehkamp.

*** Einde bericht ***