Walt Disney lanceert de eerste augmented reality outdoor campagne


Amsterdam, 20100517 -- "The Gods have a plan for you!" Om de nieuwste film `Prince of Persia', die op 19 mei in première gaat, aan te kondigen lanceert Walt Disney vandaag als eerste merk ter wereld een augmented reality outdoor campagne. De gelukkige gebruikers van Android- en iPhones kunnen, via de Layar browser, in de buurt van elke filmposter de filmtrailer bekijken en een augmented reality game spelen met 50 Movie Minutes waardepunten als beloning.

Op de filmposters van Walt Disney's nieuwste boxoffice hit 'Prince of Persia, The sands of time' staat een beeldmerk waaraan de kijker herkend dat hij via de Layar browser een unieke augmented reality game op zijn Android- of iPhone kan spelen. Zodra de iemand in de buurt van een filmposters de Layar browser op zijn smartphone opstart wordt via gps zijn locatie bepaald en krijgt hij de augmented reality game van `Prince of Persia' te zien.

De mooie Tamina uit de film spreekt de kijker toe en legt hem uit dat hij de trailer moet bekijken om vervolgens direct in de augmented reality game drie vragen op te lossen. Heeft hij alle vragen goed, dan levert dat de speler
50 Movie Minutes waardepunten op die hij kan verzilveren op movieminutes.com. (Een dvd kan al worden besteld met 90 Movie Minutes.) De Layar geeft de speler ook nog eens toegang tot een augmented cinema locator waar hij de dichtstbijzijnde bioscoop mee kan vinden en de optie om de game delen met zijn social networks.

TAB Worldmedia





Ingezonden persbericht