ICMI kondigt finalisten 2010 Global Call Center of the Year Awards aan

COLORADO SPRINGS, Colorado, May 17, 2010/PRNewswire/ --


- Twee buitengewone callcenters in de categorie Large en twee in de Categorie Small-Medium zijn geselecteerd voor het vormgeven aan de principes van effectief callcentermanagement, verdediging van klanten en betrokkenheid van werknemers

Het International Customer Management Institute (ICMI) heeft de finalisten voor haar 2010 Global Call Center of the Year Awards bekendgemaakt na een zeer concurrerend aanmeldings- en selectieproces.

De twee finalisten in de categorie Large Call Center zijn: 1) Capital One Financial Corporation (Glenn Allen, Virginia), een financiële dienstenbedrijf op de Fortune 200 dat ongeveer 45 miljoen klantenaccounts heeft over de hele wereld; en 2) New York Life Insurance Company - AARP Operations (Tampa, Florida), een leidende provider van verzekeringen, lijfrente en investeringsproducten voor AARP-leden.

De concurrentie in de categorie Large Call Center was dit jaar erg groot en er zijn verschillende semifinalisten die erkenning verdienen, zoals: Nationwide Insurance Claims Call Center; MedSolutions; VPI Pet Insurance en China Mobile Communications Group (kantoor Beijing).

In de categorie Small/Medium Call Center zijn de twee 2010 finalisten: 1) Parago Communications Canada Inc. (Miramichi, New Brunswick), een specialist in stimuleringsprogramma's die zich richt op het motiveren van de klanten van cliënten, channel partners, en verkooppersoneel force/werknemers; and 2) TransCore Freight Services (Beaverton, Oregon), een leidende provider van transportoplossingen, carriers, eigenaar/operators en verzenders in de Verenigde Staten en Canada - de ontvanger van de ICMI Global Call Center of the Year Award in 2007.

De winnaar in elke categorie zal op 16 juni in New Orleans bekendgemaakt worden tijdens de Annual Call Center Exhibition (ACCE) - de vlaggenschipconferentie van ICMI.

Ongeacht de uitslag zullen de finalisten trots kunnen zijn dat ze geselecteerd zijn als finalist voor de begeerde award.

"Het is een eer om erkend te worden door ICMI als finalist voor deze prestigieuze award, en wij, Capital One, zijn zeer blij dat de industrie het verhoogde niveau van service dat we aan onze klanten bieden zien," aldus Heather Cox, Senior Vicepresident van Capital One. "Onze partners wijden zich toe aan operationele uitmuntendheid en streven erna onze klanten blij te maken."

Victor Verastegui, Corporate Vicepresident van New York Life Insurance Company deelt soortgelijke sentimenten. "New York Life's selectie als finalist voor deze prestigieuze industrie-award bevestigt de waarde van duidelijke centrering tussen onze mensen, missie en visie, en onze toewijding aan het leveren van buitengewone klantenservice via een "beste-van-de-klas" callcenterbedrijf. Deze erkenning creëert echte werknemerswaarde."

Juli Spottiswood, CEO en directeur van Parago, is zeer blij om te zien dat al het harde werk van haar team op het gebied van klantenzorg haar vruchten heeft afgeworpen. "We voelen ons erg vereerd dat we door ICMI erkend zijn als finalist voor Small-to-Medium Call Center of the Year. Bij Parago zijn callcenters een gevoelig punt voor onze cliënten en hun cliënten, en we hebben er hard aan gewerkt om die interactie te optimaliseren."

En de mensen van TransCore stralen omdat ze voor de tweede keer geselecteerd zijn als finalist.

"Nadat we in 2007 verkozen warden tot ICMI Callcenter van het jaar, zijn we erg blij dat TransCore finalist is voor de award van dit jaar," aldus Laura Mendoza, Senior Manager van klantenzorg bij TransCore. "Concurreren op dit niveau toont - wederom - TransCore's consistente levering van uitstekende klantenservice."

ICMI presenteert haar Global Call Center of the Year Awards jaarlijks en erkent daarbij uitstekende klantenzorgorganisaties die de voortreffelijkheid van callcenters op de volgende manieren uitdrukken:


- Toont een sterk begrip van de voornaamste en geavanceerde principes van effectief callcentermanagement


- Overweegt de juiste metriek en behaalt of overtreft consistent de belangrijkste prestatiedoeleinden - let altijd op de impact van elke metriek op de ervaring van klanten


- Behoudt een positieve werkcultuur die betrokkenheid en ontwikkeling van werknemers, en aanhoudende verbetering stimuleert


- Demonstreert innovatie en progressieve strategie voor wat betreft personenmanagement, processen en technologie.


- Streeft continu naar het versterken van de rol van het callcenter en strategische waarde voor de gehele organisatie

Het was dit jaar niet makkelijk om twee deelnemers te selecteren in elke categorie, volgens ICMI's Community Services Manager en voorzitter van de het selectiecomité van de 2010 Global Call Center of the Year.

"Het kaliber van de callcenters die zich aanmeldden voor de award was uitzonderlijk hoog - het comité heeft urenlang overlegd om tot onze definitieve selectie te komen," aldus Greg Levin, Community Service Manager, ICMI. "Dat er zoveel organisaties zijn die zulke uitstekende processen en praktijken hebben, en die een sterke toewijding tonen aan hun klanten en agenten, laat zien hoe ver de callcenterindustrie gekomen is."

Callcenters die een Global Call Center of the Year award winnen, zullen genieten van wereldwijd herkenning, verhoogde loyaliteit en aanwinst van klanten en werknemers en een verhoogt respect en meer steun van senior management en belangrijke afdelingen binnen het bedrijf.

Ga voor meer informatie over de jaarlijkse ICMI Global Call Center of the Year Award naar http://www.icmi.com/icmi.aspx?c=107.

Over Capital One Financial Corporation

Capital One Financial Corporation levert een grote reeks financiële producten en diensten aan klanten, kleine bedrijven en commerciële clienten. Capital One, een Fortune 200-bedrijf, heeft wereldwijd ongeveer 45 klantenaccounts en is één van de meest herkende merken in de Verenigde Staten.

Over New York Life Insurance Company - AARP Operations

NY Life Insurance Company - AARP Operations levert financiële zekerheid en gemoedsrust via haar verzekeringen, lijfrente en investeringsproducten en
-diensten. Het bedrijf is op een unieke manier aangesloten op haar klanten, het beschermt hun toekomst en het streeft erna om hun vertrouwen en loyaliteit te winnen.

Over Parago Communications Canada Inc.

Parago is de innovatieve provider van op beloningen gebaseerde stimulansoplossingen die gebruik maken van technologie om betere resultaten te halen uit klanten en verkoopkanalen. Parago levert een volledige reeks stimulansprojecten voor bedrijven en klanten voor Fortune 500-bedrijven. Hieronder vallen stimulansoplossingen die gericht zijn op het winnen en behouden van klanten, en stimulansoplossingen voor verkoop en kanaal.

Over TransCore Freight Services

TransCore is de grootste leverancier ter wereld van Radiofrequentie-identificatie (RFID) technologie voor transporttoepassingen en heeft meer dan 40,4 miljoen tags en 63.000 lezers verdeeld over de hele wereld. TransCore opereert als een volledige dochteronderneming van Roper Industries.

Over ICMI

Het International Customer Management Institute (ICMI), dat in 2010 haar 25-jarig bestaan viert, is de leidende, international leverancier van uitgebreide hulpmiddelen voor klantmanagement professionals - van eerstelijnsagenten tot uitvoerenden - die contactcentrumactiviteiten willen verbeteren, werknemers van contactcentra willen versterken en klantenloyaliteit willen verbeteren. ICMI's ervaren en toegewijde team van industrie insiders, analisten en consultanten is toegewijd aan het leveren van standvastige objectiviteit en op resultaten georiënteerde visie in de gerespecteerde opstelling van de professionele diensten van de organisatie, waaronder: Training en certificatie, Consulting, evenementen en informatieve hulpmiddelen. IDMI, dat werd opgericht in 1985, blijft één van de meest gevestigde en gerespecteerde organisaties in de industrie van callcenters.

ICMI is onderdeel van UBM Live dat leidende geïntegreerde mediaoplossingen en professionele diensten levert op 20 verschillende markten. Het bedrijf is werkzaam over de hele wereld en haar evenementen, training, publicaties, awardprogramma's en websites bieden professionals op het gebied van interieur, beveiliging, venues, klantenmanagement, veiligheid & gezondheid, en voorzieningen de ultieme ervaring in opleiding, netwerken en bedrijfsontwikkeling.