ICMI kondigt finalisten 2010 Global Call Center of the Year Awards aan
COLORADO SPRINGS, Colorado, May 17, 2010/PRNewswire/ --
- Twee buitengewone callcenters in de categorie Large en twee in de
Categorie Small-Medium zijn geselecteerd voor het vormgeven aan de principes
van effectief callcentermanagement, verdediging van klanten en betrokkenheid
van werknemers
Het International Customer Management Institute (ICMI) heeft de
finalisten voor haar 2010 Global Call Center of the Year Awards bekendgemaakt
na een zeer concurrerend aanmeldings- en selectieproces.
De twee finalisten in de categorie Large Call Center zijn: 1) Capital One
Financial Corporation (Glenn Allen, Virginia), een financiële dienstenbedrijf
op de Fortune 200 dat ongeveer 45 miljoen klantenaccounts heeft over de hele
wereld; en 2) New York Life Insurance Company - AARP Operations (Tampa,
Florida), een leidende provider van verzekeringen, lijfrente en
investeringsproducten voor AARP-leden.
De concurrentie in de categorie Large Call Center was dit jaar erg groot
en er zijn verschillende semifinalisten die erkenning verdienen, zoals:
Nationwide Insurance Claims Call Center; MedSolutions; VPI Pet Insurance en
China Mobile Communications Group (kantoor Beijing).
In de categorie Small/Medium Call Center zijn de twee 2010 finalisten: 1)
Parago Communications Canada Inc. (Miramichi, New Brunswick), een specialist
in stimuleringsprogramma's die zich richt op het motiveren van de klanten van
cliënten, channel partners, en verkooppersoneel force/werknemers; and 2)
TransCore Freight Services (Beaverton, Oregon), een leidende provider van
transportoplossingen, carriers, eigenaar/operators en verzenders in de
Verenigde Staten en Canada - de ontvanger van de ICMI Global Call Center of
the Year Award in 2007.
De winnaar in elke categorie zal op 16 juni in New Orleans bekendgemaakt
worden tijdens de Annual Call Center Exhibition (ACCE) - de
vlaggenschipconferentie van ICMI.
Ongeacht de uitslag zullen de finalisten trots kunnen zijn dat ze
geselecteerd zijn als finalist voor de begeerde award.
"Het is een eer om erkend te worden door ICMI als finalist voor deze
prestigieuze award, en wij, Capital One, zijn zeer blij dat de industrie het
verhoogde niveau van service dat we aan onze klanten bieden zien," aldus
Heather Cox, Senior Vicepresident van Capital One. "Onze partners wijden zich
toe aan operationele uitmuntendheid en streven erna onze klanten blij te
maken."
Victor Verastegui, Corporate Vicepresident van New York Life Insurance
Company deelt soortgelijke sentimenten. "New York Life's selectie als
finalist voor deze prestigieuze industrie-award bevestigt de waarde van
duidelijke centrering tussen onze mensen, missie en visie, en onze toewijding
aan het leveren van buitengewone klantenservice via een "beste-van-de-klas"
callcenterbedrijf. Deze erkenning creëert echte werknemerswaarde."
Juli Spottiswood, CEO en directeur van Parago, is zeer blij om te zien
dat al het harde werk van haar team op het gebied van klantenzorg haar
vruchten heeft afgeworpen. "We voelen ons erg vereerd dat we door ICMI erkend
zijn als finalist voor Small-to-Medium Call Center of the Year. Bij Parago
zijn callcenters een gevoelig punt voor onze cliënten en hun cliënten, en we
hebben er hard aan gewerkt om die interactie te optimaliseren."
En de mensen van TransCore stralen omdat ze voor de tweede keer
geselecteerd zijn als finalist.
"Nadat we in 2007 verkozen warden tot ICMI Callcenter van het jaar, zijn
we erg blij dat TransCore finalist is voor de award van dit jaar," aldus
Laura Mendoza, Senior Manager van klantenzorg bij TransCore. "Concurreren op
dit niveau toont - wederom - TransCore's consistente levering van uitstekende
klantenservice."
ICMI presenteert haar Global Call Center of the Year Awards jaarlijks en
erkent daarbij uitstekende klantenzorgorganisaties die de voortreffelijkheid
van callcenters op de volgende manieren uitdrukken:
- Toont een sterk begrip van de voornaamste en geavanceerde principes van
effectief callcentermanagement
- Overweegt de juiste metriek en behaalt of overtreft consistent de
belangrijkste prestatiedoeleinden - let altijd op de impact van elke
metriek op de ervaring van klanten
- Behoudt een positieve werkcultuur die betrokkenheid en ontwikkeling van
werknemers, en aanhoudende verbetering stimuleert
- Demonstreert innovatie en progressieve strategie voor wat betreft
personenmanagement, processen en technologie.
- Streeft continu naar het versterken van de rol van het callcenter en
strategische waarde voor de gehele organisatie
Het was dit jaar niet makkelijk om twee deelnemers te selecteren in elke
categorie, volgens ICMI's Community Services Manager en voorzitter van de het
selectiecomité van de 2010 Global Call Center of the Year.
"Het kaliber van de callcenters die zich aanmeldden voor de award was
uitzonderlijk hoog - het comité heeft urenlang overlegd om tot onze
definitieve selectie te komen," aldus Greg Levin, Community Service Manager,
ICMI. "Dat er zoveel organisaties zijn die zulke uitstekende processen en
praktijken hebben, en die een sterke toewijding tonen aan hun klanten en
agenten, laat zien hoe ver de callcenterindustrie gekomen is."
Callcenters die een Global Call Center of the Year award winnen, zullen
genieten van wereldwijd herkenning, verhoogde loyaliteit en aanwinst van
klanten en werknemers en een verhoogt respect en meer steun van senior
management en belangrijke afdelingen binnen het bedrijf.
Ga voor meer informatie over de jaarlijkse ICMI Global Call Center of the
Year Award naar http://www.icmi.com/icmi.aspx?c=107.
Over Capital One Financial Corporation
Capital One Financial Corporation levert een grote reeks financiële
producten en diensten aan klanten, kleine bedrijven en commerciële clienten.
Capital One, een Fortune 200-bedrijf, heeft wereldwijd ongeveer 45
klantenaccounts en is één van de meest herkende merken in de Verenigde
Staten.
Over New York Life Insurance Company - AARP Operations
NY Life Insurance Company - AARP Operations levert financiële zekerheid
en gemoedsrust via haar verzekeringen, lijfrente en investeringsproducten en
-diensten. Het bedrijf is op een unieke manier aangesloten op haar klanten,
het beschermt hun toekomst en het streeft erna om hun vertrouwen en
loyaliteit te winnen.
Over Parago Communications Canada Inc.
Parago is de innovatieve provider van op beloningen gebaseerde
stimulansoplossingen die gebruik maken van technologie om betere resultaten
te halen uit klanten en verkoopkanalen. Parago levert een volledige reeks
stimulansprojecten voor bedrijven en klanten voor Fortune 500-bedrijven.
Hieronder vallen stimulansoplossingen die gericht zijn op het winnen en
behouden van klanten, en stimulansoplossingen voor verkoop en kanaal.
Over TransCore Freight Services
TransCore is de grootste leverancier ter wereld van
Radiofrequentie-identificatie (RFID) technologie voor transporttoepassingen
en heeft meer dan 40,4 miljoen tags en 63.000 lezers verdeeld over de hele
wereld. TransCore opereert als een volledige dochteronderneming van Roper
Industries.
Over ICMI
Het International Customer Management Institute (ICMI), dat in 2010 haar
25-jarig bestaan viert, is de leidende, international leverancier van
uitgebreide hulpmiddelen voor klantmanagement professionals - van
eerstelijnsagenten tot uitvoerenden - die contactcentrumactiviteiten willen
verbeteren, werknemers van contactcentra willen versterken en
klantenloyaliteit willen verbeteren. ICMI's ervaren en toegewijde team van
industrie insiders, analisten en consultanten is toegewijd aan het leveren
van standvastige objectiviteit en op resultaten georiënteerde visie in de
gerespecteerde opstelling van de professionele diensten van de organisatie,
waaronder: Training en certificatie, Consulting, evenementen en informatieve
hulpmiddelen. IDMI, dat werd opgericht in 1985, blijft één van de meest
gevestigde en gerespecteerde organisaties in de industrie van callcenters.
ICMI is onderdeel van UBM Live dat leidende geïntegreerde
mediaoplossingen en professionele diensten levert op 20 verschillende
markten. Het bedrijf is werkzaam over de hele wereld en haar evenementen,
training, publicaties, awardprogramma's en websites bieden professionals op
het gebied van interieur, beveiliging, venues, klantenmanagement, veiligheid
& gezondheid, en voorzieningen de ultieme ervaring in opleiding, netwerken en
bedrijfsontwikkeling.