Ingezonden persbericht

20 mei 2010

Televisiecampagne met spots over de vier toeristisch-recreatieve regio's

Provincie en Westtoer lanceren nationale imagocampagne

Op maandagavond 17 mei starten de Provincie en Westtoer een grote nationale televisiecampagne over de vier toeristisch-recreatieve regio's van West-Vlaanderen. De imagocampagne 'Genieten. Het zit in ons' kadert in de regiomarketing van de Provincie. West-Vlaanderen profileert zich rond drie speerpunten: ondernemen, kwaliteit en genieten. De televisiespots zullen te zien zijn op één, canvas, VT4, VijfTV en alle regionale zenders. Het totaalbudget voor de campagne bedraagt ruim 400.000 euro.

Het volledige idee is gebaseerd op de regiomarketing van de Provincie en op de strategische troeven van de Leiestreek, het Brugse Ommeland, de Westhoek en de Kust.
De vier televisiespots (één voor elke regio) vertellen een bijzonder verhaal.
De samenwerking met diverse partners (Strategisch Planning Nelson, Focus Advertising en het productiehuis Dr.Film) heeft geleid tot een poëtisch, sfeervol en vooral uitnodigend geheel. Voor elke regio worden verhalende en beeldrijke invalshoeken getoond over toerisme, sport en cultuur.

De spots, telkens van 30 en 15 seconden per regio, worden uitgezonden op de nationale zenders één, canvas, VT4 en VijfTV en alle regionale zenders in Vlaanderen. In mei en juni zal de spot ruim 50 keer te zien zijn in primetime op één en canvas. Het totaalbudget van de campagne bedraagt ruim 400.000 euro. In dit budget is 180.000 euro bijgedragen door Westtoer. De Provincie en Westtoer plannen dit voorjaar nog een samenwerking met de Krant van West-Vlaanderen. Ook internet wordt een belangrijk instrument in deze nieuwe regiomarketingcampagne, met onder andere een online wedstrijd.

Meer info: www.west-vlaanderen.be/genieten

Attn.redactie:
Meer info bij cindy.baute@west-vlaanderen.be of 050 40 34 32