Hogeschool Windesheim

Persbericht, 6 mei 2010

Concerten, straattheater, lentefeesten of aspergemanifestaties. Ieder gehucht, dorp of stad probeert zichzelf met evenementen op de kaart te zetten. Doel is meer werkgelegenheid, economische groei en het aantrekken van toeristen.

Tijdens âPeper & Zout: stadsdebatâ spreken Angelique Lombarts, lector City Marketing & Leisure Management, en Arian van Rijssen, adviseur Economische Zaken van de gemeente Zwolle, over deze pretparkisering van Nederland. Het debat vindt plaats op 19 mei in café de Belgische Keizer en begint om 20.00 uur. De toegang is gratis.

Lombarts is verbonden aan de hogeschool INHolland. City marketing is volgens haar meer dan een positief imago van een stad neerzetten. Ook het belang van bewoners speelt hierin een rol. Van Rijssen is als adviseur betrokken bij het bedrijventerrein Hessenpoort en Arbeidsmarkt en Evenementen van de gemeente Zwolle. Vanuit zijn functie is hij ook nauw betrokken bij de poging om het Glazen Huis naar de Zwolse binnenstad te halen.

Samenwerking Peper & Zout: Stadsdebat in Zwolle is een gezamenlijk initiatief van VUconnected, de lectoren van Windesheim en de Stentor.