Hogeschool Windesheim
Persbericht, 6 mei 2010
Concerten, straattheater, lentefeesten of aspergemanifestaties. Ieder
gehucht, dorp of stad probeert zichzelf met evenementen op de kaart te
zetten. Doel is meer werkgelegenheid, economische groei en het
aantrekken van toeristen.
Tijdens âPeper & Zout: stadsdebatâ spreken Angelique Lombarts, lector
City Marketing & Leisure Management, en Arian van Rijssen, adviseur
Economische Zaken van de gemeente Zwolle, over deze pretparkisering van
Nederland. Het debat vindt plaats op 19 mei in café de Belgische
Keizer en begint om 20.00 uur. De toegang is gratis.
Lombarts is verbonden aan de hogeschool INHolland. City marketing is
volgens haar meer dan een positief imago van een stad neerzetten. Ook
het belang van bewoners speelt hierin een rol. Van Rijssen is als
adviseur betrokken bij het bedrijventerrein Hessenpoort en Arbeidsmarkt
en Evenementen van de gemeente Zwolle. Vanuit zijn functie is hij ook
nauw betrokken bij de poging om het Glazen Huis naar de Zwolse
binnenstad te halen.
Samenwerking Peper & Zout: Stadsdebat in Zwolle is een gezamenlijk
initiatief van VUconnected, de lectoren van Windesheim en de Stentor.