Leeuwarder ambities in DAG TV
Bron: Gemeente Leeuwarden (17-05-2010)
Woensdagavond 19 mei wordt DAG TV uitgezonden via Mercurius RTV. Na het
nieuws van 18 uur, ieder uur herhaald.
Leeuwarden is de stad van watertechnologie. Leeuwarden is Hofstad, en
Leeuwarden is op en top Kennisstad. Een stad met ambities die alles in
de strijd gooit om meer studenten, meer bedrijven en meer toeristen te
trekken. Mooie woorden, maar wie zijn de mensen die dit in de praktijk
brengen? In DAG TV komen een aantal mensen aan het woord. Leo Groendijk
gaat namens Hogeschool Van Hall Larenstein vanuit Leeuwarden de hele
wereld over voor water. Voor de kwaliteit daarvan, na olierampen of
anders zoals Haïti. Op het gebied van kennis is de NHL een grote speler
in de stad. Helemaal nu ze spectaculair hebben bijgebouwd. Wat doen ze
voor de stad, en hoe trek je studenten naar Leeuwarden? In DAG TV komen
zij aan het woord. Geart de Vries spreekt als directeur van het
Historisch Centrum Leeuwarden over de Leeuwarder historie. Iets waar
alle Leeuwarders trots op kunnen zijn. Over Stadhouders, Koningen en
Koninginnen en de Oldehove. En meer... Marketing Leeuwarden, voorheen
Expeditie Leeuwarden, is het campagneconcept van Leeuwarden. In
samenwerking met het bedrijfsleven, onderwijsinstellingen, culturele
organisaties en overheid heeft Marketing Leeuwarden tot doel het imago
van de Friese hoofdstad te versterken. Hoe doen zij dat? En welke
ambities zijn er? Over ambities gesproken; het jonge Friese talent, de
Singer-songwriter Hille Stellingwerf verzorgt de muziek en zit er vol
van. Hij behaalde onlangs de halve finale in de Blokhuispoort en geeft
op 20 mei een concert in Muziekcentrum Romein.
Gemeente Leeuwarden