Nationale Nederlanden blijft meest genoemde sponsor Nederlands elftal

19/05/2010 16:20

MarketResponse Nederland BV

Voorafgaand aan het WK voetbal in Zuid Afrika noemt een vijfde van de Nederlanders spontaan Nationale Nederlanden als sponsor van het Nederlands elftal. Dit is opvallend aangezien sinds januari 2010 Nationale Nederlanden het sponsorschap heeft overgedragen aan zusje ING. Slechts een enkeling noemt ING als sponsor. Ook de overige partners van de KNVB worden niet of nauwelijks genoemd. Ruim zes op de tien Nederlanders weet geen bedrijven te noemen die het Nederlands elftal of het WK voetbal sponsoren. Dit blijkt uit recent onderzoek van MarketResponse Research & Consultancy.

Nederlandse man heeft zin in WK voetbal

Ruim de helft (54%) van de Nederlandse mannen heeft zin in het WK voetbal. Bij vrouwen is dit percentage lager (29%). Vrouwen geven vaker aan alleen de wedstrijden van het Nederlands elftal te zullen bekijken (41%), terwijl meer mannen juist van plan zijn zoveel mogelijk wedstrijden te bekijken (47%). Een zesde van de Nederlanders is van mening dat het Nederlands elftal een grote kans maakt wereldkampioen te worden. Bijna de helft van de mannen geeft aan dat deze kans erg klein is. De ondervraagde vrouwen zijn minder pessimistisch; een derde ziet Nederland geen wereldkampioen worden. De grootste groep vrouwen geeft het Nederlands elftal een 'gemiddelde' kans kampioen te worden.

Over het onderzoek

Het onderzoek is in mei 2010 uitgevoerd onder een representatieve steekproef van n=501 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

Over MarketResponse

MarketResponse is een toonaangevend research & consultancy bureau in Nederland. MarketResponse helpt bedrijven maximaal rendement te halen uit hun klanten, medewerkers, productportfolio en communicatiebeleid. Vijfentwintig jaar onderzoeksexpertise staat garant voor heldere inzichten en pragmatische aanbevelingen.

MarketResponse geeft door middel van onderzoek inzicht in de effecten van de sponsoring op uw merk en geeft gerichte verbeteradviezen. Wilt u weten hoe succesvol uw sponsoring is? Neem contact op met MarketResponse (033-3303333) en vraag naar Berlinda Harkink, expert communicatiemanagement bij MarketResponse.

Voor meer informatie over het onderzoek, neem contact op met Imre van Rooijen, research consultant bij MarketResponse.