Kingston Technology introduceert Kingston USB Design Award 2010
Winnend ontwerp wordt verkocht als limited edition USB-stick in oplage van 10.000 stuks bij Dynabyte

Amsterdam, 19 mei 2010 - Kingston Digital Europe Ltd, een onderdeel van Kingston Technology Company, Inc., 's werelds grootste onafhankelijke producent van geheugenproducten, introduceert de Kingston USB Design Award 2010. Nederlanders krijgen hierbij de kans om een nieuwe limited edition USB-stick te ontwerpen die verkocht gaat worden in een oplage van 10.000 stuks bij Dynabyte. Met deze creatieve wedstrijd wil Kingston benadrukken dat een USB-stick niet enkel een handzaam opslagmedium, maar ook een stijlvol gadget is dat iemands persoonlijkheid weerspiegelt.

Kingston en Dynabyte hebben de handen ineen geslagen om een aantrekkelijke designwedstrijd op te zetten waarbij consumenten de buitenkant van een DataTraveler 102 kunnen ontwerpen. Het is het ideale opslagapparaatje voor familiefoto's, vakantiekiekjes, persoonlijke documenten en je favoriete muziek.

De winnaar krijgt zijn eigen USB-stick die ook daadwerkelijk in productie wordt genomen als limited edition en in alle winkels van Dynabyte verkocht gaat worden in een oplage van 10.000 stuks. De verpakking van de USB-stick zal ook aangepast worden aan het winnende ontwerp. Ontwerpen kunnen tot 18 juni 2010 ingestuurd worden. De winnaar wordt bekendgemaakt op 30 juni 2010.

Deelname
Om deel te kunnen nemen, moeten deelnemers hun ontwerp uploaden op de hiervoor speciaal ontwikkelde Kingston USB Design Award 2010 website: http://www.rememberkingston.com/nl/usb-design-award. Hier vinden deelnemers ook meer informatie, wedstrijdvoorwaarden en de template waarin het ontwerp gemaakt moet worden. Een deskundige jury beoordeelt de ontwerpen en maakt de winnaar bekend. Deze jury bestaat uit Bert Hagendoorn, creative network consultant, Paul Leaman, European Retail Director bij Kingston Technology en Harry Straten, Brand Manager bij Dynabyte

"Het design van producten wordt steeds belangrijker. Je ziet steeds vaker dat ontwerpen die afwijken van het gebruikelijke en een meer persoonlijke touch hebben, populair zijn. Dit is koren op de molen van designers die graag het uiterlijk van producten voor hun rekening willen nemen. Deze wedstrijd speelt daar op in: ontwerpers krijgen de kans iets cools te maken wat ook daadwerkelijk in de winkels komt te liggen", zegt Bert Hagendoorn, creative network consultant. "Ik zou creatieve geesten daarom willen oproepen: stuur een top ontwerp in!"

"We zijn erg enthousiast over dit initiatief, omdat het consumenten beloont die uniek durven te zijn. Consumenten willen producten met een stijl die hun persoonlijkheid benadrukt of als limited edition verkrijgbaar zijn zodat ze zich kunnen onderscheiden van anderen", zegt Harry Straten, Brand Manager bij Dynabyte. "Het zal geweldig zijn voor de winnaar om zijn of haar ontwerp met naamsvermelding en speciaal ontwikkelde verpakking in de winkels te zien liggen. Dit is een enorme kans voor startende ontwerpers, artiesten en onontdekt talent."

"Normaal gesproken worden massaproductie en personalisatie gezien als tegenpolen, maar Kingston wil laten zien dat dit niet altijd opgaat. Wanneer we een nieuw product introduceren, moet het aansluiten bij de levensstijl van grote groepen mensen. Dit geeft restricties aan het ontwerp, maar met deze wedstrijd ondersteunen we juist creativiteit en bieden we ontwerpers de kans zich creatief helemaal uit te leven", zegt Sander Thiele, business development manager retail bij Kingston Technology Nederland. "We gebruiken allemaal wel eens een USB-stick om persoonlijke- en zakelijke bestanden op te slaan. Ik weet zeker dat vrienden, klasgenoten of collega's van de winnaar van de Kingston USB Design Award 2010 erg jaloers zullen zijn."