Cendris

Persbericht

18.05.10 14:29

Cendris lid Customer Insights Center van Rijksuniversiteit Groningen

Cendris is premium lid geworden van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). Met het lidmaatschap krijgt Cendris toegang tot wetenschappelijke kennis en maakt de organisatie onderdeel uit van een platform waarbij gerenommeerde partijen kennis en ervaring uitwisselen op het gebied van klantkennis en klantgedrag.

Als onderdeel van de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde faciliteert het Customer Insights Center (CIC) organisaties door de nieuwste wetenschappelijke kennis op het gebied van customer insights te vertalen naar de praktijk. Het CIC vormt de schakel tussen het bedrijfsleven en de universiteit voor het verwerven van diepgaande klantkennis. In dit kader zorgt het CIC voor kennisuitwisseling tussen de verschillende participanten, wordt wetenschappelijk onderzoek gedaan en worden opleidingen, workshops en seminars verzorgd.

Jelle Bouma, managing director van het CIC: Voor de universiteit is het belangrijk om wetenschappelijk onderzoek te kunnen doen naar consumenten en bedrijven. Om de nieuwste inzichten te kunnen toetsen aan de praktijk, zijn we voortdurend op zoek naar grote bedrijven die met ons willen samenwerken om klantinzichten te verbeteren. Cendris is een vooraanstaande speler in Nederland op het gebied van klantinformatie, vandaar dat deze samenwerking van groot belang is voor beide partijen.

Henk Pilon, directeur van Cendris: In de dienstverlening naar onze klanten gaan we onze activiteiten op het gebied van klantkennis, kanaalkennis en de toepassing daarvan in klantprogrammas uitbreiden. Onze participatie in het CIC past daarin uitstekend. Zo krijgen wij toegang tot het customer insights kennisplatform, inzichten in onderzoek en gaan we ook zelf participeren in onderzoek. De kennis die we op doen gaan we natuurlijk toepassen in projecten die we voor onze opdrachtgevers uitvoeren.

Over het Customer Insights Center
Het Customer Insights Center (CIC) van de Rijksuniversiteit is de sparringpartner voor bedrijven ten aanzien van toepasbare wetenschappelijke klantinzichten. Het CIC biedt het kennisplatform voor klantinzichten en klantkennis (Customer Insights), bijdragen aan en overdracht van recent relevant onderzoek en opleidingen voor het Nederlandse bedrijfsleven. Meer informatie kunt u vinden op www.rug.nl/feb/cic.

Perscontact