Cendris
Persbericht
18.05.10 14:29
Cendris lid Customer Insights Center van Rijksuniversiteit Groningen
Cendris is premium lid geworden van het Customer Insights Center van de
Rijksuniversiteit Groningen (RuG). Met het lidmaatschap krijgt Cendris
toegang tot wetenschappelijke kennis en maakt de organisatie onderdeel uit
van een platform waarbij gerenommeerde partijen kennis en ervaring
uitwisselen op het gebied van klantkennis en klantgedrag.
Als onderdeel van de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en
Bedrijfskunde faciliteert het Customer Insights Center (CIC)
organisaties door de nieuwste wetenschappelijke kennis op het gebied
van customer insights te vertalen naar de praktijk. Het CIC vormt de
schakel tussen het bedrijfsleven en de universiteit voor het verwerven
van diepgaande klantkennis. In dit kader zorgt het CIC voor
kennisuitwisseling tussen de verschillende participanten, wordt
wetenschappelijk onderzoek gedaan en worden opleidingen, workshops en
seminars verzorgd.
Jelle Bouma, managing director van het CIC: Voor de universiteit is het
belangrijk om wetenschappelijk onderzoek te kunnen doen naar
consumenten en bedrijven. Om de nieuwste inzichten te kunnen toetsen
aan de praktijk, zijn we voortdurend op zoek naar grote bedrijven die
met ons willen samenwerken om klantinzichten te verbeteren. Cendris is
een vooraanstaande speler in Nederland op het gebied van
klantinformatie, vandaar dat deze samenwerking van groot belang is voor
beide partijen.
Henk Pilon, directeur van Cendris: In de dienstverlening naar onze
klanten gaan we onze activiteiten op het gebied van klantkennis,
kanaalkennis en de toepassing daarvan in klantprogrammas uitbreiden.
Onze participatie in het CIC past daarin uitstekend. Zo krijgen wij
toegang tot het customer insights kennisplatform, inzichten in
onderzoek en gaan we ook zelf participeren in onderzoek. De kennis die
we op doen gaan we natuurlijk toepassen in projecten die we voor onze
opdrachtgevers uitvoeren.
Over het Customer Insights Center
Het Customer Insights Center (CIC) van de Rijksuniversiteit is de
sparringpartner voor bedrijven ten aanzien van toepasbare
wetenschappelijke klantinzichten. Het CIC biedt het kennisplatform voor
klantinzichten en klantkennis (Customer Insights), bijdragen aan en
overdracht van recent relevant onderzoek en opleidingen voor het
Nederlandse bedrijfsleven. Meer informatie kunt u vinden op
www.rug.nl/feb/cic.
Perscontact